2009-05-23, 01:46
Vi börjar från början, Jag har idag försökt installera om windows. Jag försökte boota från cd på flera olika sätt (ställa in boot priority i bios, välja i en lista). Inget av alternativen fungerade så jag gick startade windows och skulle se om det var något fel på min skiva. I ena läsaren så funkade skivan och i den andra inte, prövade med en annan skiva och samma sak där, en av läsarna vill inte fungera. Hur som helst så drar jag i windows skivan i den fungerande läsaren och dum som jag är så väljer jag att reparera windows i autorun-rutan. Där kunde jag välja "ny installation(advancerat)". efter en stund så kom jag ut i rutan där man kan välja och formatera om partioner. Bra tänkte jag! på rätt spår! formaterar om ena partionen och försöker mig sedan på C: där windows ligger. Det gick minsann inte, installationsfiler ligger på den partionen tydligen ... valde då reparera och den börjar ladda.
Där ligger jag nu. har jag windows CD:n i så kommer den in till windows där det står att den "Compressing" massa .7z filer tills den får upp en varningsruta "fake setup call himself instead original "setup.exe"" trycker man OK så startar den om och börjar compressa igen. Försöker jag boota från CD så står det "strike f1 to retry boot, f2 for setup utility". Har även brännt ut en "Hiron boot cd 9.8" men får samma meddelande.
Har försökt googla men hittar inget vettigt!
ursäkta för en lång post, förbannad och trött
Där ligger jag nu. har jag windows CD:n i så kommer den in till windows där det står att den "Compressing" massa .7z filer tills den får upp en varningsruta "fake setup call himself instead original "setup.exe"" trycker man OK så startar den om och börjar compressa igen. Försöker jag boota från CD så står det "strike f1 to retry boot, f2 for setup utility". Har även brännt ut en "Hiron boot cd 9.8" men får samma meddelande.
Har försökt googla men hittar inget vettigt!
ursäkta för en lång post, förbannad och trött