2009-05-23, 00:08
Medlem
Presidentens avatar
Under regel 1:07 står att läsa:
"Det kan finnas godtagbara orsaker till att ha multipla konton..."

Kan finnas... Bäddar alltså för godtyckliga bedömningar. Kan någon hygglig mod ge mig tydligt besked:

Två snubbar delar på en dator (och en IP-adress). Snubbarna har varsitt FB-konto. De skriver, ibland samma dag, men deras FB-vägar möts aldrig, de huserar aldrig i samma trådar. Skulle de någon gång, ovetande om varandras skriverier, författa inlägg i samma tråd, så är det olycksfall i arbetet.

Vågar snubbarna ha varsitt FB-konto?
Citera
2009-05-23, 00:27
Medlem
Enfattigens avatar
Jag tror att man kollar på språket och ibland är det väldigt uppenbara fall
https://www.flashback.org/showthread.php?t=913362

Edit: Men vad fan vet jag egentligen kan man ju fråga sig
Citera
2009-05-23, 01:35
Moderator
tobess avatar
"Kan finnas" innebär med andra ord t.ex. att om man skriver om sina böjelser i alt sex vill man inte nödvändigtvis bli sammankopplad med sitt vanliga konto som man skriver med i en annan avdelning. Poängen är alltså att det kan finnas ett behov av att använda alternativa konton för vitt skilda syften.

Angående exemplet med två personer på samma uppkoppling så finns det olika metoder för att kolla upp detta. Vilka de är och hur man går till väga tänker jag dock inte gå in på eftersom det undergräver hela arbetet som görs.

Dock är det givetvis helt okej att fler personer i samma hushåll surfar på FB. Om man tror det kan bli något problem med detta kan det dock vara en idé om att informera valfri admin eller moderator om detta dock.

Detta är iaf mina synpunkter som moderator, vill ni ha ett officiellt uttalande angående regeln så föreslår jag att ni inväntar admins input om han har tid/möjlighet att svara i tråden.

//tobes
Moderator
Citera
2009-05-23, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tobes

Angående exemplet med två personer på samma uppkoppling så finns det olika metoder för att kolla upp detta.

Dom metoderna är långt ifrån vattentäta, skriver detta av egen erfarenhet. Godtycklighet är fortfarande ledordet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in