2009-05-23, 09:39
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pronicklas
aha joo men det finns många varianter på nyttig pizza men jag vet inte broccoli passar kanske inte ihop med ost :P whatever :P

Skojar du? Har du aldrig kakat broccoligratang?
Citera
2009-05-23, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soptippsbosse
Det finns alldeles säkert folk som uppskattar din artikel, det var ju till exempel någon i början i tråden. Vi andra pizzakonservativa dunderklumpar behöver däremot kött och andra proteiner i våran mat , därav viss skeptism.

Min kommentar var dock en anmärkning på att varje kommentar på sidan använde sig av "nice", men pizzan låter väl inte fel även om jag saknar det mesta
Citera
2009-05-23, 10:08
Medlem
soptippsbosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geriol03
Min kommentar var dock en anmärkning på att varje kommentar på sidan använde sig av "nice", men pizzan låter väl inte fel även om jag saknar det mesta

Jaha, jag läste aldrig kommentarerna.

Vem vet ,du kanske är vegetarian och uppskattar ett gigantisk salladsmacka?
Citera
2009-05-23, 11:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut
Skojar du? Har du aldrig kakat broccoligratang?

som sagt... det varierar från person till person men jag är kräsen jag kan inte veta vad andra tycker omm
Citera
2009-05-23, 11:37
Medlem
KoettFaerss avatar
Finns det onyttiga pizzor? Bortsett från halvfabrikat kan jag inte komma på några.
Citera
2009-05-23, 11:38
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KoettFaers
Finns det onyttiga pizzor? Bortsett från halvfabrikat kan jag inte komma på några.
+1

Enda "problemet" med en pizza är att det innehåller så jävla mycket energi. Gäller ju bara att vara medveten om det.
Citera
2009-05-23, 12:04
Medlem
Vetemjöl är väl inte det nyttigaste man kan stoppa i sig. Som bekant finns det en jättejävla mängd av detta i pizza.
Citera
2009-05-23, 12:07
Medlem
KoettFaerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BengtZz
+1

Enda "problemet" med en pizza är att det innehåller så jävla mycket energi. Gäller ju bara att vara medveten om det.

Jo, men folk har en tendens att kalla all energirik mat för "onyttig". Har man koll på sin kost inser men snabbt att det finns knappt onyttiga produkter (med undantag för transfetter, halvfabrikat, starka färgämnen etc).
Citera
2009-05-23, 12:07
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allfadern
Vetemjöl är väl inte det nyttigaste man kan stoppa i sig. Som bekant finns det en jättejävla mängd av detta i pizza.
Utveckla varför du har detta tycke om vetemjöl!
Citera
2009-05-23, 12:12
Medlem
Kör med Västan Ost eller Billinge 5%
Citera
2009-05-23, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BengtZz
Utveckla varför du har detta tycke om vetemjöl!

Helt näringsfria kalorier i princip. Kan nästan jämställas med druvsocker.
Citera
2009-05-23, 12:28
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allfadern
Helt näringsfria kalorier i princip. Kan nästan jämställas med druvsocker.
Jo men det är ju samma sak som att säga att något med mycket fibrer och lite energi är onyttigt för det innehåller för lite makronutrienter. Du behöver ju både och.

Ditt påstående är dumt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in