• 1
  • 2
2009-05-23, 00:03
Medlem
kebabmammans avatar
Hej , det r s att jag har hittat en massa mappar som heter "$NtUninstallKB" och sen med en sifferfljd i min WINDOWS mapp.
Alla mappar r tomma och tar upp en del plats, vad ska jag gra med dom hr?
Kan jag ta bort dom?
Sen har jag 1 enda tom mapp som heter "$MSI3Uninstall_"

MvH kb
Citera
2009-05-23, 00:42
Medlem
tomma mappar borde vl inte ta upp plats? ngra kb hit och dit spelar vl ingen roll?

off-topic: hrdvara r dom fysiska sakerna du kan ta p, mjukvara r program och dylikt.
Citera
2009-05-23, 08:07
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Trd flyttad till Datoranvndning - Windows - Support.

//Mod

TS, dessa kan du ta bort.Dessa skapas i samband med servicepaket samt Windows Update.
Citera
2009-05-23, 08:56
Medlem
BIC/SWIFTs avatar
-r det allts bara till att slnga $-mapparna ?
Citera
2009-05-23, 08:58
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Du fr annars ett felmeddelande om detta.

Ta och rensar katalog efter katalog s lr du se om katalogen frsvinner till papperskorgen.
Citera
2009-05-23, 09:42
Medlem
BIC/SWIFTs avatar
Tack fr raskt svar Mr C ! -Jag jagar varenda kb s att jag kan f plats med min C-partition p en 8Gb usb.
Citera
2009-05-23, 09:47
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Ett verktyg som verkligen " jagar " dolda/dda filer r detta -> http://www.wisecleaner.com/

Ett trevligt program som gr nytta.Anvnder det sjlv och har aldrig upplevt ngot negativt med detta verktyg.
Citera
2009-05-23, 11:14
Medlem
BIC/SWIFTs avatar
-Det blir bara bttre och bttre ! Testade och fick bort c:a 600 poster,s att jag generst kunde lmna de gula kvar, 20 st.D har jag nd alltid anvnt Revo,CC och Iobit.r nu nere i 6;52Gb inkl.program med "system state" s blir det 7;5 Gb. Slipper komprimera backupfilen (Xp home, NTbackup ) terstllningen efter omformatering gr d p c:a 17 min.

JTTEtack fr tipset !

Nsta utmaning blir frugans nyinkpta Vista home basic (HP6735) ,det ligger c.a
20Gb p :C
Hmmmm.
Mvh frn Malm !
Citera
2009-05-23, 12:13
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Vill man ha nnu mer stdning, men d under registret utan massa krngel s finns detta verktyg -> http://www.abexo.com/

Ett utmrkt verktyg och denna finns ute p piratebukten.
Citera
2009-05-23, 13:10
Medlem
BIC/SWIFTs avatar
Lyckat fiskafnge i bukten som resulterade i 192 sm "fula " fiskar .Nu borde mitt register motsvara en smrt 20-ring...
Har reggat mig p ditt forum i samma nick !

Skitkul med sn positiv feedback , brukar inte skriva i forum ( det mesta hittar ju " Google"- om man vet hur man ska formulera sin frga ,det r det som r det svra :att stta namn/identifiera sina problem...

Mvh !!!
Citera
2009-05-23, 14:34
Medlem
CyrusGNetWorks avatar

Vill man har en verskdlig allround p ett verktyg som r frbaskat bra s r detta -> http://www.tune-up.com/products/tuneup-utilities/

ven p piratebukten.
Citera
2009-05-23, 17:34
Medlem
Mapparna r inte tomma, du fr vlja i mappalternativ att visa dolda filer/systemfiler s ska du se att det ploppar upp en och annan fil i mapparna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in