Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2009-05-23, 00:03
Medlem
kebabmammans avatar
Hej , det är så att jag har hittat en massa mappar som heter "$NtUninstallKB" och sen med en sifferföljd i min WINDOWS mapp.
Alla mappar är tomma och tar upp en del plats, vad ska jag göra med dom här?
Kan jag ta bort dom?
Sen har jag 1 enda tom mapp som heter "$MSI3Uninstall_"

MvH kb
Citera
2009-05-23, 00:42
Medlem
tomma mappar borde väl inte ta upp plats? några kb hit och dit spelar väl ingen roll?

off-topic: hårdvara är dom fysiska sakerna du kan ta på, mjukvara är program och dylikt.
Citera
2009-05-23, 08:07
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd flyttad till Datoranvändning - Windows - Support.

//Mod

TS, dessa kan du ta bort.Dessa skapas i samband med servicepaket samt Windows Update.
Citera
2009-05-23, 08:56
Medlem
BIC/SWIFTs avatar
-Är det alltså bara till att slänga $-mapparna ?
Citera
2009-05-23, 08:58
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Du får annars ett felmeddelande om detta.

Ta och rensar katalog efter katalog så lär du se om katalogen försvinner till papperskorgen.
Citera
2009-05-23, 09:42
Medlem
BIC/SWIFTs avatar
Tack för raskt svar Mr C ! -Jag jagar varenda kb så att jag kan få plats med min C-partition på en 8Gb usb.
Citera
2009-05-23, 09:47
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Ett verktyg som verkligen " jagar " dolda/döda filer är detta -> http://www.wisecleaner.com/

Ett trevligt program som gör nytta.Använder det själv och har aldrig upplevt något negativt med detta verktyg.
Citera
2009-05-23, 11:14
Medlem
BIC/SWIFTs avatar
-Det blir bara bättre och bättre ! Testade och fick bort c:a 600 poster,så att jag generöst kunde lämna de gula kvar, 20 st.Då har jag ändå alltid använt Revo,CC och Iobit.Är nu nere i 6;52Gb inkl.program med "system state" så blir det 7;5 Gb. Slipper komprimera backupfilen (Xp home, NTbackup ) Återställningen efter omformatering går då på c:a 17 min.

JÄTTEtack för tipset !

Nästa utmaning blir frugans nyinköpta Vista home basic (HP6735) ,det ligger c.a
20Gb på :C
Hmmmm.
Mvh från Malmö !
Citera
2009-05-23, 12:13
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Vill man ha ännu mer städning, men då under registret utan massa krångel så finns detta verktyg -> http://www.abexo.com/

Ett utmärkt verktyg och denna finns ute på piratebukten.
Citera
2009-05-23, 13:10
Medlem
BIC/SWIFTs avatar
Lyckat fiskafänge i bukten som resulterade i 192 små "fula " fiskar .Nu borde mitt register motsvara en smärt 20-åring...
Har reggat mig på ditt forum i samma nick !

Skitkul med så´n positiv feedback , brukar inte skriva i forum ( det mesta hittar ju " Google"- om man vet hur man ska formulera sin fråga ,det är det som är det svåra :att sätta namn/identifiera sina problem...

Mvh !!!
Citera
2009-05-23, 14:34
Medlem
CyrusGNetWorks avatar

Vill man har en överskådlig allround på ett verktyg som är förbaskat bra så är detta -> http://www.tune-up.com/products/tuneup-utilities/

Även på piratebukten.
Citera
2009-05-23, 17:34
Medlem
Mapparna är inte tomma, du får välja i mappalternativ att visa dolda filer/systemfiler så ska du se att det ploppar upp en och annan fil i mapparna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in