2009-05-22, 17:32
Bannlyst
Cotton Eye Joe-mannen är riktigt lack:

http://nyheter24.se/noje/musik/227823-rednexkopia-lurar-rednex
Citera
2009-05-22, 23:26
Bannlyst
Märkligt bråk egentligen. Om det är de tre originalmedlemmarna som nu turnerar som Rednex ÄR de väl riktiga Rednex!

Tja, original var de visst inte heller...
http://www.rednexmusic.com/
Senast redigerad av Oilkink 2009-05-22 kl. 23:33.
Citera
2009-05-22, 23:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Oilkink
Märkligt bråk egentligen. Om det är de tre originalmedlemmarna som nu turnerar som Rednex ÄR de väl riktiga Rednex!

Samma problematik med Star Pilots. Johan Becker som var med och skrev låten till melodifestivalen med producenterna bakom projektet
är nu osams så Johan kör sin grej som "Star Pilots" och producenterna sin.

Det är egentligen en ren copyrightfråga, inte en fråga om vad fansen tycker!
Citera
2009-05-22, 23:33
Medlem
curdmans avatar
Så himla fånigt när de själva (låtskrivarna) blev anklagade för att ha snott hela refrängen från början. Har folk inget sunt förnuft eller skam i kroppen längre?
Känner mig som en oförstående gubbe.
Citera
2009-05-22, 23:37
Medlem
Disco Moskvas avatar
"Homesite"?
Citera
2009-05-22, 23:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bandbredd
Samma problematik med Star Pilots. Johan Becker som var med och skrev låten till melodifestivalen med producenterna bakom projektet
är nu osams så Johan kör sin grej som "Star Pilots" och producenterna sin.

Det är egentligen en ren copyrightfråga, inte en fråga om vad fansen tycker!

Precis. Så länge Annika Ljungberg är med, upplever publiken gruppen som Rednex, för det är ju trots allt hon som kommit att förknippas med Rednex för hon sjöng på deras största hits. Jag tror faktiskt att publiken snarare tror att det är det "riktiga" Rednex (enligt ägarna) som är bluff-Rednex!
Citera
2009-05-22, 23:54
Medlem
MoogBeats avatar
Jävla soppa det här. På det officiella Rednex webbplats http://www.rednexmusic.com/ kan man hitta s k "fraud-reports" där man kan läsa om de senaste "bluffgigen" som Annika Ljungberg & Co. har utfört. Det verkar som om hela bandet byttes ut från och med 1 jan i år till de nuvarande medlemmarna Scarlet & Co.. Dessförinnan var det Annika Ljungberg & Co. som var det officiella Rednex!!! Men innan 2004 var det tydligen Scarlet som var sångerskan i bandet och då var inte Annika Ljungberg med. Scarlet gick med i bandet 2001. Dessförinnan var inte hon heller med. Och innan 1994 så var det Annika Ljungberg som var sångerska (vem annars ). Suck. Och emellan alla dessa turer så har massa bråk tydligen uppstått. Men jag måste ju hålla med om att Annika Ljungberg är den jag förknippar med Rednex allra mest, oavsett vilka de "officiella" Rednex är.
Citera
2009-05-23, 00:05
Medlem
No-n-sences avatar
Hehe...förvånande att efterfrågan är stor nog för ett Rednex men två, vem kunde ana?
Citera
2009-05-23, 00:09
Medlem
MoogBeats avatar
Det verkar även som att Rednex är till salu! För 1,9 miljoner dollar så får man rättigheterna till bandet, varumärket, musiken och allt!

Citera
2009-05-23, 01:23
Medlem
BaalZeBubs avatar
Det har varit bråk förr. För några år sedan avskedades hela bandet, eftersom de ville komponera egna låtar.
Citera
2009-05-23, 10:27
Medlem
Forums_hornys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Det har varit bråk förr. För några år sedan avskedades hela bandet, eftersom de ville komponera egna låtar.

Det är ju bara för sjukt, haha fyfan.
Citera
2009-05-23, 12:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MoogBeat
Jävla soppa det här. På det officiella Rednex webbplats http://www.rednexmusic.com/ kan man hitta s k "fraud-reports" där man kan läsa om de senaste "bluffgigen" som Annika Ljungberg & Co. har utfört. Det verkar som om hela bandet byttes ut från och med 1 jan i år till de nuvarande medlemmarna Scarlet & Co.. Dessförinnan var det Annika Ljungberg & Co. som var det officiella Rednex!!! Men innan 2004 var det tydligen Scarlet som var sångerskan i bandet och då var inte Annika Ljungberg med. Scarlet gick med i bandet 2001. Dessförinnan var inte hon heller med. Och innan 1994 så var det Annika Ljungberg som var sångerska (vem annars ). Suck. Och emellan alla dessa turer så har massa bråk tydligen uppstått. Men jag måste ju hålla med om att Annika Ljungberg är den jag förknippar med Rednex allra mest, oavsett vilka de "officiella" Rednex är.

Annika L hade rätten att använda konceptet som skapades av bl.a. Reiniz till 2008-12-31. Under denna tid har konceptet legat ute till försäljning där bland annat Annika sagt att man inte får tillbaka dessa pengar.
I sak så förstår jag att producenterna som skapat hela hypen lackar ur då dom i princip "snor" detta men som sagt, vilka är Rednex?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in