Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2009-05-23, 10:31
Medlem
flipper1446s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mecirae
Jag lånar tråden och pip-temat.
Min macbook, (skärm tror jag), piper. Det är ett högfrekenspip. Men om jag tex scrollar ner på en hemsida slutar pipet under tiden som scrollningen pågår. Fattar ni vad jag menar? piiiip-scroll,skroll-piiiip. Vad är det?
Hade det på en gammal MacBook Pro och farsan har det på sin HP, tror det har att göra med kretsarna/processorn. Inget farligt, och inget fel så vitt jag vet. Googla "mac chirp/chirping"
Citera
2009-05-23, 11:27
Medlem
Deliras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emilsund
Jag säger ursäkta och går tillbaka till att vara snäll igen

Citat:
Nu slår väll karman i så min kamera säckar ihop bara för den precis är ett år

Nej, det får vi verkligen inte hoppas.
Citera
2009-05-23, 12:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mecirae
Jag lånar tråden och pip-temat.
Min macbook, (skärm tror jag), piper. Det är ett högfrekenspip. Men om jag tex scrollar ner på en hemsida slutar pipet under tiden som scrollningen pågår. Fattar ni vad jag menar? piiiip-scroll,skroll-piiiip. Vad är det?
Jag vet, jag vet

Under skärmen, i den runda grejen, sitter Inverterkortet. Det styr din ljusstyrka och på det så sitter det, som på all annan elektronik, några kondensatorer. Ibland piper dom av någon anledning.. Har du garanti på datorn så kan du nog få det utbytt..
Men som flipper säger kan det vara processorn också. Kommer ljudet från under skärmen, eller från tangentbordet? Knapparna 4, 5, R, T och runt om kring..
Senast redigerad av emilsund 2009-05-23 kl. 12:43.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in