Flashback bygger pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2009-08-31, 14:51
Medlem
svengörans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benny Hedning
Det är därför programet även kallas Extreme Home Fakeover i folkmun...sen måste du tänka på att i USA bygger man sällan något som ska hålla någon längre tid utan man använder gärna sämre kvalitet på materialet.

Det är en väldig skillnad på ett svensk byggt hus och ett amerikanskt hus, Dom amerikanska husen är i många fall rena skämtet när det gäller byggstandard och livslängd även fast dom ser flådiga ut.
På vissa kan man till och med sparka hål i ytterväggen, testa detta på ett svenskt hus
Citera
2009-08-31, 15:07
Medlem
Callass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chilliemann
(...) Room Service verkar mer genuint.

Uppdatering: Har varit och pratat med teamet som filmar. Roomservice är oskyldiga! (Skönt, Johnnie och Mattias är mina favoriter!)
Något program på Tv4 rörde det sig om...

Jag tog upp att det varit bra om någon pratat med grannarna - dels om bygget - dels om filmningen.
Men ingen på plats tog ansvar, de skyllde allt på dem som bor i lägenheten.

- Vi tog för givet att han frågat om lov.
- Men ni från tv-kanalens sida då, har ni inget ansvar? Ni tjänar ju pengar på det här.
- Nej, det här handlar inte om pengar - det här är en passion för oss, att göra fint...

Kul, Tv4-koncernen gör allt ideellt?
Citera
2009-08-31, 15:17
Medlem
Chilliemanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Callas
- Nej, det här handlar inte om pengar - det här är en passion för oss, att göra fint...

Haha, det är väl ändå ingen på tvåtusentalet som kan säga det där och mena det.
Citera
2009-08-31, 20:19
Medlem
famicoms avatar
Fan va stageat dagens Rooms Service är.
Påstår att killen jobbar men TV spel och det är hans liv.
Snubben har en sketen tjock tv och inte en enda konsol.
Citera
2009-08-31, 20:36
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chilliemann
Någon nämnde Amerikanska Extreme Home Makeover, och jag ville bara berätta att det verkar så äckligt 'stageat', och är allmänt totalt värdelöst gjort. Mår dåligt varje gång jag får en glimt av det. Room Service verkar mer genuint.

Jo man ser även på själva huset att det är dålig kvalité, väggarna ser tunna ut nästan som sån där scendekor man har på tv-inspelningar, som väggar.

Äntligen Hemma så har jag för mig att Fyran inte betalar hela kalaset, kommer inte i håg vad Timell sa i intervjun, men helt gratis var det inte för deltagarna.

Citat:
Ursprungligen postat av famicom
Fan va stageat dagens Rooms Service är.
Påstår att killen jobbar men TV spel och det är hans liv.
Snubben har en sketen tjock tv och inte en enda konsol.

Konsolerna är reklam tänker jag spontant..men kanske inte. Verkar konstigt annars att han inte har några, om han inte typ skämdes och gömde undan alla.
Senast redigerad av wonderland 2009-08-31 kl. 20:38.
Citera
2009-08-31, 21:17
Medlem
famicoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wonderland

Konsolerna är reklam tänker jag spontant..men kanske inte. Verkar konstigt annars att han inte har några, om han inte typ skämdes och gömde undan alla.

Nja tror inte det. Det var bara ett svepskäl till att installera projektorn.
Han fick en PS2:a! uhhh

Förstår inte hur det väljer sina objekt ibland. Den här killen hade säkert det jättefint i sin lägenhet några våningar upp. Nu ville ha lyxa till det med en lokal som där han kan bjuda sina polare. Och det fick han hjälp med?

Roligare när det hjälper folk som verkligen behöver det...
Citera
2009-08-31, 21:36
Medlem
Jag jobbar inom en vissdel av branschen dom sysslar med. Johnny och Mathias gör ju uppenbarligen inte allt själva. Dom har målare och snickare som får kuta in och köra när det inte filmas. Sen brukar dom bara göra klart endel av sakerna och då vinklar det på tv så att allt ser klart ut. Efter någon vecka kommer en annan firma och avslutar jobben.

Dock verkar det som folk får allt gratis.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in