Flashback bygger pepparkakshus!
2009-05-22, 14:13
Medlem
Callass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cammo
Nej, i Roomservice är bara arbete och byggmaterial gratis.

Resten får lägenhetsinnehavaren betala.

Isåfall är det konstigt att det inte står något om det när de söker nya objekt till programmen. Men det kanske blir en senare förhandlingsfråga?

http://kanal5.se/web/guest/roomservice
Citera
2009-05-22, 14:40
Medlem
Callass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nafets
Det är väl det enda inredningsprogrammet som är sponsrat utav supermärket festool(verktyg), riktigt bra skit..

Ganska mycket produktplacering också...

Förutom att de zoomar på vissa varunamn (tex på verktyg), så finns det ju "inköpslista" till varje program, med länkar till butiker och leverantörer. Så jag tror knappast att inredarna betalar fullpris för möbler o. dyl.
Citera
2009-05-22, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av potatislandet
Om du flyter ett golv måste det torka först kanske 3 dygn, sen om du ska gjuta fall så måste kanske det också torka några dygn, sen ska du prima, lägga klinker, sätta kakel m m m m..

Men inredningsprogrammen är liksom inte framtagna av kanalerna bara för att dom tycker det är kul. Room service, bygglov, rätt läge, Färjan, kommande reality-serie om Gekås mm, tror nån här att det är en slump eller rent av kanalernas goda vilja som ligger bakom?

Beror på vilket flyt du kör, maxit har en som heter 4320 som du kan lägga klinker på redan dagen efter då det har möjlighet att torka ut genom fogarna. Ska man därermot lägga plastmatta måste det vara torrt. Programmen är framtagna just för att intresset är stort att se på det. Dom har säkert goda tittarsiffror och det är just det som styr. Men det visste du säkert redan.
Citera
2009-05-22, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HandsomeGuyR
Man kan ju nästan passa på att fråga angående det amerikanska Extreme Home Makeover också!? Vem betalar? Och hur fan kan det gå på bara 6-7 dagar, eller vad det nu är? Torktid och grejer för färg? :P

Det är därför programet även kallas Extreme Home Fakeover i folkmun...sen måste du tänka på att i USA bygger man sällan något som ska hålla någon längre tid utan man använder gärna sämre kvalitet på materialet.
Citera
2009-05-22, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benny Hedning
Det är därför programet även kallas Extreme Home Fakeover i folkmun...sen måste du tänka på att i USA bygger man sällan något som ska hålla någon längre tid utan man använder gärna sämre kvalitet på materialet.

Hur vet du det?
Citera
2009-05-22, 18:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Callas
Isåfall är det konstigt att det inte står något om det när de söker nya objekt till programmen. Men det kanske blir en senare förhandlingsfråga?

http://kanal5.se/web/guest/roomservice

Det är skillnad när pöbeln söker och när Kanal5 vill ha kändisar till programmet......
Citera
2009-05-22, 20:36
Medlem
Citat:

Om jag måste tänka på det du påstår får du gärna utveckla..
Citera
2009-05-23, 15:30
Medlem
c-d af ands avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Pojken2
Hur vet du det?
Enligt de rykten jag har hört så verkar det stämma att byggstandarden är avsevärt lägre i USA än i Sverige. En bekant till min far gjorde nämligen rätt så stora pengar på att bygga fastigheter av svensk standard i USA. *
I USA handlar det oftast om utseendet och inte kvalitetskänslan. Därför slarvas det oftast med sådant som inte syns män likväl märks och sänker helhetskänslan. I detta innefattas bland annat isoleringen i väggar vilket gör att det oftast saknas isolering i innerväggarna.
Allt sådant småfusk drar givetvis ner byggtiden och byggkostnaden. Och ifall det är en tv-produktion så säger det sig själv att det enbart handlar om att det skall se bra ut när det spelas in.
Nu drog sig detta kanske lite ifrån trådämnet, men jag misstänker att det görs lite på samma sätt i room service. Småfuskas lite med sådant som inte syns för att hålla nere byggtiden och byggkostnaden.

*Som en liten parantes så ska det nämnas att detta var innan fastighetskrisen, vet inte hur det går för honom för tillfället.
Citera
2009-08-31, 14:20
Medlem
Callass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bandbredd
Det är skillnad när pöbeln söker och när Kanal5 vill ha kändisar till programmet......

Vet egentligen ingenting om hur det är när "pöbeln" söker till inredningsprogram. Men vad jag vet är att det just nu (i skrivande stund) pågår tv-inspelning hos en kändis i Stockholm. En av våra trevligaste grannar ska tydligen få en total-terass-makeover...

Och jag är arg!!! Blev sur redan häromdagen när jag såg att de (på en balkong här intill) byggt upp något som mest liknar stommen till en carport, utan att fråga närmast sörjande om lov! (Huruvida de fått tillstånd från styrelsen vet jag ej. Balkonginglasningar o dyl brukar ju dessutom kräva bygglov. Men sånt kanske inte bekommer produktionsbolag och "inredare" som vill ha sina 15 minuter.)
Blev inte gladare i förmiddags, när jag satt framför datorn (halvklädd vid ett rörigt skrivbord pga stress inför en deadline) och fick syn på att det pågick filminspelning rakt mot våra fönster...

Obs! Har inte sett någon bil med logga från något särskilt program, så jag vet inte om det är just Roomservice. Har dragit för gardinerna, och vill inte kolla.
Om jag skulle prata med dem skulle det nog iofs kunna bli spännande tv, "arga snickaren" fast omvänt...
Citera
2009-08-31, 14:28
Medlem
Chilliemanns avatar
Någon nämnde Amerikanska Extreme Home Makeover, och jag ville bara berätta att det verkar så äckligt 'stageat', och är allmänt totalt värdelöst gjort. Mår dåligt varje gång jag får en glimt av det. Room Service verkar mer genuint.
Citera
2009-08-31, 14:34
Medlem
Vrängar'ns avatar
Var det inte ett par som i början av Room Service (första säsongen?) var så missnöjda med vad som hade gjorts i deras hem att de ville kräva ersättning av Kanal 5 för att återställa hemmet? Hittar ingen artikel om det så jag kan ha drömt, men är ganska säker på det.
Citera
2009-08-31, 14:34
Medlem
Kalle-Kulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av potatislandet
Om du flyter ett golv måste det torka först kanske 3 dygn, sen om du ska gjuta fall så måste kanske det också torka några dygn, sen ska du prima, lägga klinker, sätta kakel m m m m..
Glöm inte fuktspärren som tar ytterligare minst 1.5-2 dagar om det ska ordentligt gjort
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in