2009-05-22, 00:32
Bannlyst
Tjingel!

Har funderat på en sak om feta tjejer: det är alltid de som har värst attityd gentemot de smalare tjejerna. an detta bero på att de exempelvis mobbats för sin kropp av smalare tjejer och därefter ser dem som bitches som ser ner på de, så det är likabra att sätta dem på plats först, eller har det ingen koppling?

Kan det vara för att de är missnöjda med sig själva och därför blir aggressiva mot andra? Vad är det med dessa storformade kvinns attityder egentligen?
Citera
2009-05-22, 00:37
Medlem
Artygs avatar
https://www.flashback.org/showthread.php?t=847120

Har det något med den tråden att göra?
Citera
2009-05-22, 00:37
Medlem
platypuss avatar
Det kanske är smala brudar som beter sig fittigt mot dom feta så att dom feta blir arga & fittiga tillbaks!

Men allvarligt så har jag inte märkt av detta fenomen.
Citera
2009-05-22, 00:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Artyg
https://www.flashback.org/showthread.php?t=847120

Har det något med den tråden att göra?

Jäpp. dels den och dels hur feta kvinnor behandlar en överlag. de har attityd, liksom mobbar en utan orsak. har man varit trevlig själv, finns det ingen orsak för dem att basha ner på en så I wonder what this could intale..Har många med mig som lagt märke till samma sak, och de är inte feta själva.
Senast redigerad av Xana 2009-05-22 kl. 00:47.
Citera
2009-05-22, 00:49
Medlem
Feta brudar passar ofta jävligt illa i högklackade skor...och jag tror faktiskt att det är där som skon klämmer.
Citera
2009-05-22, 00:52
Medlem
kamrat Gruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bukowski
Feta brudar passar ofta jävligt illa i högklackade skor...och jag tror faktiskt att det är där som skon klämmer.

trumvirvel på den *
OnT: ja jag har noterat detta fenomen även jag. Jag tror att det beror på att de mulliga tjejerna lider av osäkerhet och måste försöka trycka ner andra.
Citera
2009-05-22, 00:53
Medlem
Jaså? Feta tjejer är alltid tusen gånger trevligare än smala bimbos, och det gäller 100 % på alla jag har träffat på och pratat med.
Citera
2009-05-22, 00:57
Medlem
CX3s avatar
Ungefär som på dagis. Var det någon som hade finare och fler kulor än dig, så blev du sur på personen i fråga och betedde dig elakt mot den.

De vill ha den smalare tjejens kropp, och därmed beter det sig fittigt mot personen i fråga.

Har även sett fenomenet där valrossar umgås med smalare personer vänskapligt. Det kan även det jämföras med kulor på dagis. Om någon hade fler och finare kulor än dig, så kunde man försöka bli vän med personen i fråga för att få högre social status och känna sig mindre tjock. (Typ: Men varför skulle de här smala tjejerna umgås med mig om jag inte var ALLDELES för olik dem)
Citera
2009-05-22, 01:01
Medlem
Herr Larssons avatar
Feta damer har enligt mig en dålig attityd gentemot alla människor. Finns ingen värre buzzkill än en träskpadda som har mer attityd än vad utseendet tillåter.

Därför man aldrig ska umgås med feta människor. De kan få för sig att det är okej att se ut som de gör då.
Citera
2009-05-22, 01:02
Medlem
fnuskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xana
I wonder what this could intale..

Entail.

Det är väl rätt naturligt att när man är fysiskt ohälsosam och dessutom blir ständigt påminnen om hur långt man är från kroppsidealet i dagläget att det kan bli reaktionbildning mot de individer som innehar dessa egenskaper, och att den kan bli rätt stark. Sen vet jag inte om jag märkt av det här så mycket förutom hos de som är riktigt riktigt feta och då är det många negativa faktorer i spel, dålig diet, dålig självbild, kasst sexliv och så vidare. Mycket som kan göra en rätt så tvär, tyvärr lever vi ju i en sån offerkultur att man inte ens i all välmening får försöka poängtera detta för dom utan att vara ett monster.
Citera
2009-05-22, 01:12
Bannlyst
bitterhet jämtemot de tjejer som lyckas med det mest grundläggande, att hålla sig i vad som är minimikravet för form och attraktivitet. Och därmed således inte behöver nöja sig med andrasorteringen av killar.

En livslång avundsjuka. sorgligt men sant.
Detta är månadens sanning från Schitzeln.
Senast redigerad av Schnitzel Fritz 2009-05-22 kl. 01:15.
Citera
2009-05-22, 01:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zulfaqar
Jaså? Feta tjejer är alltid tusen gånger trevligare än smala bimbos, och det gäller 100 % på alla jag har träffat på och pratat med.

Det beror mest troligt på följande:

1. Du ser inte superbra ut
2. De smala bimbosarna kan ligga med vem dom vill
3. De smala bimbosarna väljer inte någon som inte ser superbra ut att ligga med
4. De feta tjejerna ligger med första bästa eftersom dom inte befinner sig i en situation där dom kan ställa några krav

Därför är dom feta tjejerna trevligare med dig, för att dom helst enkelt vill ha din kuk
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in