2009-05-22, 00:01
Medlem
Allt_är_tagets avatar
Hej

Spelar lite bonuspengar nu på bingo bertil.

Problemet med deras bingo är att man bara kan vinna vågrätt och ibland diagonalt (bara första gången). Hur mycket sänker det här vinstchansen jämfört med lodrätt också?

Vilka bingo siter erbjuder bonusar och har lodrätt?

Hur ska man välja brickor. Är det redan skapat så att ingen bricka ger tur eller inte? För det finns ju lixom 75 nummer och 75 bollar...
Jag tänkte ju att man bör välja brickor som har så olika kombinationer från varandra som möjligt men är detta något som är möjligt på någon sida?

Bör man köpa så många brickor som möjligt på sidor där den "första" som vinner även stoppar bingospelet som sedan går över till ett +1 rad spel. (Så om det tidigare spelet var vinst för 1 rad så är nästa vinst för 2 rad).
Jag tycker mig att det är bättre att köpa alla men jag har inte gjort några undersökningar.

Mvh AÄT
Citera
2009-05-22, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allt_är_taget
Hej

Spelar lite bonuspengar nu på bingo bertil.

Problemet med deras bingo är att man bara kan vinna vågrätt och ibland diagonalt (bara första gången). Hur mycket sänker det här vinstchansen jämfört med lodrätt också?

Spelar inte bingo, så jag kan nog bara svara på det citerade..
Och det sänker ju inte vinstchansen någonting överhuvudtaget, eftersom det är likadant för alla du spelar med. Om det är ett sådant bingospel du menar. Spelar du mot datorn är det väl iof annorlunda.. Då bör det ju finnas 5 utfall till, fem rader där du kan få vinst, och hur mycket det ökar i procent beror väl helt och hållet på hur stor vinstchans du har från början med enbart vågrätt samt diagonalt, och det skiljer väl sig från sida till sida beroende på vilken typ av bricka det är, antal bollar, antal nummer, etc.

Men lirar du mot andra bingospelare har det ju ingen betydelse.. Där har ju alla lika stor vinstchans oavsett hur många olika vågrätt, lodrätt, diagonalt, uppåt, nedåt, utåt, inåt, etc, man kan ha.
Citera
2009-05-22, 00:19
Medlem
Allt_är_tagets avatar
Sant, va dumt av mig. Jag är ju så fast i att se bingolotto framför mig. Slog bara till här för att bonusen var riktigt fräck. 80 Spän direkt, satsa 100 och få 200 och en present! (har ännu ej satsat 100.

Men på sån här bingo bygger alltså oddsen på hur mycket huset tar från spelarna och hur mycket blir kvar i potten, korrekt? Undrar vart man kan se detta då...
+ så har de en jakpott men det är ju svårt att få den.
Senast redigerad av Allt_är_taget 2009-05-22 kl. 00:40.
Citera
2009-05-22, 00:37
Medlem
Kaustis avatar
Bingo är som sprit. Använd pengarna på det för att det är underhållande, men räkna inte med att du blir rik av det.
Citera
2009-05-22, 00:42
Medlem
Allt_är_tagets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Bingo är som sprit. Använd pengarna på det för att det är underhållande, men räkna inte med att du blir rik av det.
Grejen är ju att när man satsar 100 kronor så fördelas 100 kronor till bingo kontot och 100 kronor till vegas poker kontot + 100 kronor som man satsat själv + presenten. Vet man hur man spelar videopoker så har man en edge över huset. Så där har du typ 100 spän på en halv timme och lite kul + en liten chans o vinna på bingott som spelas automatiskt medans du lirar pokern.

Tidigare hade de en gratis gryssning eller flygbiljett, tänkte regga mig pga det men det erbjudandet hade slutat.

Men som sagt, kan du något om bingo och vill förklara lite så gör gärna det
Citera
2009-05-22, 19:26
Medlem
Allt_är_tagets avatar
Är det verkligen ingen som har några tips om Bingo? Det är ju så lätt att registrera sig och låta det spela åt en medans man gör något annat.

Ingen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in