Hej gott folk!
Är ganska ny på det här med SATA, har googlat allt vad jag kan utan att finna någon lösning, därför ställer jag hoppet till alla bröder och systrar här på FB
Mitt problem:
Har en dator med fem stycken IDE-hårdiskar inkopplade, inte raidade eller något sådant. Fick idag en SATA-disk som jag tänkte skulle vara kul att koppla in, sagt och gjort! formaterade den i en annan dator och kopplade in den, datorn hittar den och allt såg toppen ut, tills jag började kopiera över lite filer till den, då låser sig datorn efter cirka 5-10 sekunder (totalfryser) så att jag behöver bryta strömmen, samma sak händer upprepade gånger. Har kontrollerat så att allt ser rätt ut i BIOS, kört checkdisk (via en annan dator) samt kollat så att alla chipset drivrutiner finns inne och är uppdaterade. Som operativ kör jag Windows XP PRO med SP3.
Är det någon som varit ute för samma sak, vet på rak arm vad felet kan vara eller har en aning? stort tack på förhand till alla er som tagit er tid att läsa inlägget, hoppas inte det blev för rörigt upplägg på det!