2010-01-14, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FCKD
Tänkte just säga det, har du svårt för invandrare så kanske du bör se dig om efter en by långt upp i norr.

Blattar finns överallt i huvudsaden, när du åker in till city så käns det som om det är mer invandrare än Svenskar.

Tyvärr kan ju alla blattar som går på bidrag sitta på stan och fika hela dagarna. Men man måste vara mycket noga i val av bosättning i regionen. För att slippa invandrare i det direkta närområdet rekomenderar jag att man pratar med mäklare och liknande, statistik finns oxå på nätet.

tips på områden utan invandrare till en ok, penning är tex

Stora ochlilla Essingen
hjorthagen
Täby
innestan
Bromma
nacka....osv....
Citera
2010-01-30, 19:53
Medlem
Inte för jag tror det är aktuellt längre men... Uppvuxen där och har bott där i ca 23år och de är ingen större fel på det. Om nu invandrarantalet spelar roll så ökar det men det har alltid varit "svenska" invandrare som har i mångt och mycket har tagit seden dit dom kommer.

Slutsats så ska du inte hängs i centrum så e hallon centralt och relativt lugnt ställe...
Citera
2010-01-30, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av novellskrivaren
Här finns lite info om Hallonbergen: http://open.spotify.com/track/0HGOyPd1T12G20Yo1wzVPF

Nej men för att vara lite seriös, Hallonbergen är helt okej. Det är extremt lugnt där (lite för lugnt kan tänkas, "Sandras Krog" är inte mycket att hurra för), och det finns väldigt fin natur med sjöar och parker där man kan grilla osv på sommaren omkring området. Skulle jag bo i hyresrätt och det inte fanns något i absolut centrala stockholm så hade jag inte haft något problem alls att bo där då det endast tar ca 12 minuter från hallonbergen till t-centralen.

Du verkar inte vara allt för bevandrad i hallonbergen då de finns varken sjöar eller sandras
Citera
2010-01-31, 13:30
Bannlyst
Är Hallonbergen en trevlig plats att flytta till?

Nej, Hallonbergen är ingen trevlig plats att flytta till.
Citera
2010-01-31, 15:37
Medlem
TheVeryUberEnds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Densan
Du verkar inte vara allt för bevandrad i hallonbergen då de finns varken sjöar eller sandras

Lötsjön ligger 3 minuter från t-banan.
Citera
2010-01-31, 19:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Densan
Inte för jag tror det är aktuellt längre men... Uppvuxen där och har bott där i ca 23år och de är ingen större fel på det. Om nu invandrarantalet spelar roll så ökar det men det har alltid varit "svenska" invandrare som har i mångt och mycket har tagit seden dit dom kommer.

Slutsats så ska du inte hängs i centrum så e hallon centralt och relativt lugnt ställe...

Ojdå 23 år ja då då kan du området innantill , jo jag har också märkt att många av dessa är integrerade invandrare som bott i Sverige i många år och som sköter sig och jobbar.
Centrumet är det enda som är lite livat, kan tänka mig att folk som hänger där förr eller senare hamnar i tråkiga situationer med fyllisar,stökiga ungdomar - så som det är i dom flesta förorts centrumen

Citat:
Ursprungligen postat av stockbroker
Är Hallonbergen en trevlig plats att flytta till?

Nej, Hallonbergen är ingen trevlig plats att flytta till.

Vad grundar du det på?
Citera
2010-02-01, 09:58
Medlem
snurreskvätts avatar
En av mina bästa kompisar väste upp i Hallonbergen.
Han såg sitt första lik när han var 12. Det andra, ett par år senare.
Citera
2010-02-01, 11:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snurreskvätt

Låter obehagligt ju men kan det inte ha varit mer av en tillfällighet att det hände just där...lik kan man ju ser var som helst, tror knappast det skulle vara synonymt för området i sig
Citera
2010-02-01, 17:03
Medlem
Kepss avatar
Flytta till sumpan eller spånga istället om ska bo åt "det" hållet.
Citera
2010-02-01, 17:09
Medlem
rovdjurs avatar
snygg, rosa t-bane station finns det iallafall
Citera
2010-02-01, 17:10
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurreskvätt

Jag växte upp i ett område som anses sämre än Hallonbergen och jag såg aldrig några lik. Det är inte direkt Compton vi snackar om här där folk skjuter varandra till höger och vänster. Hallonbergen framstår mestadels som rätt trist, dött och med väldigt fula hus.
Citera
2010-04-21, 14:04
Medlem
Har inte orkat läsa allt, kanske inte är aktuellt längre, men det är en salig blandning i HB av svenskar å invandrare..
Och nej, det är inte WT utan helt vanliga svenssons. Och även helt vanliga blattar.
Självklart finns det ju rötägg, men det är av båda "grupperna" isf.
Sumpan är bättre än HB, men det är rätt nära, så stor skillnad är det inte.
Det är ändå rätt lugnt, men det beror faktiskt lite på var i HB man bor.
Svenskar och invandrarna umgås helt normalt utan fördomar, precis som det ska vara...
Ok, HB är rätt tråkigt på vintern, men på våren/sommarn är det rätt skönt med Lötsjön/Golfängarna/Råstasjön/Sumpan/Rissneängen/Toppis runt hörnet! Finns mkt natur i området

Låga hyror? Det beror på vad man jämför med.. Rätt dyrt för att va "förort".

Våldtäkter man HÖRT om? Mm.. Inget man hört, läst eller sett nåt annat på nyheterna.
Det sker ju våldtäkter i innerstan hela tiden? Garanterat oftare än i hela västerort totalt!

Iaf, good luck!
Senast redigerad av Bloodclat 2010-04-21 kl. 14:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in