Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-05-21, 19:21
Medlem
Hejsan!

Jag formaterade om min bärbara med XP och nu hittar jag inte det trådlösa nätverket på min laptop. Jag har tankat alla drivrutiner till min laptop via Toshibas hemsida, men ikonen för trådlöst nätverk kommer ändå inte upp? Fick inte med någon cd till datorn och kan därför inte installera drivrutinerna via det sättet..

har ni några förslag? Börjar bli rastlös
Citera
2009-05-21, 20:55
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd flyttad till MS-support.

//Mod
Citera
2009-05-22, 16:18
Medlem
bumpar
Citera
2009-05-23, 13:06
Medlem
Börja kontrollera om din dator har en on/off switch för trådlöst för att spara ström. Konsultera manual eller leta på tangentbortsdelen efter en knapp som ser ut som en antenn. Ibland är den blå-färgad bild av en antenn som sänger radiovågor och syns bredvid en av F1-F12 knapparna och ibland är det en egen knapp på sidan av själva tangentbordsdelen. Är det en blåfärgad F-knapp så håller man normalt in "Fn"-knappen och trycker på den F-knappen.
Hittar du inget så svara här med din modellbeteckning på datorn. Borde stå på undersidan på en klisterlapp.

Har du kontrollerat ditt trådlösa ser korrekt ut i Enhetshanteraren?
- Startknapp->Högerklicka på Den här datorn->Egenskaper->Maskinvaru-fliken->Enhetshanteraren->Klicka på +tecknet bredvid Nätverkskort och se att ditt trådlösa finns det utan något utropstecken eller frågetecken över sin ikon.

Kolla sen att trådlös nätverksanslutning finns bland Nätverksanslutningarna
- Startknappen->Kontrollpanelen->Klassiskt läge (den inte redan är inställd på det)->Nätverksanslutningar

Finns den där->högerklicka på den->välj Visa tillgängliga trådlösa nätverk

Det borde vara en bra början. Lycka till!
Senast redigerad av xyz987 2009-05-23 kl. 13:09.
Citera
2009-05-23, 13:17
Medlem
Drapåtrissors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashback_l0ver
Hejsan!

Jag formaterade om min bärbara med XP och nu hittar jag inte det trådlösa nätverket på min laptop. Jag har tankat alla drivrutiner till min laptop via Toshibas hemsida, men ikonen för trådlöst nätverk kommer ändå inte upp? Fick inte med någon cd till datorn och kan därför inte installera drivrutinerna via det sättet..

har ni några förslag? Börjar bli rastlös
Fungerar det med sladd går det alltid att gå in i kontrollpanelen/enhetshanteraren och välja att söka efter drivrutinen på nätet.
Citera
2009-05-30, 21:58
Medlem
Står ett gult frågetecken vid Ethernet enheten.. allt annat funkar men inte de trådlösa nätverket!"!!!!! Har en Toshiba Sattelite A100-523(PSAA2E)
Har installerat alla drivrutiner men ändå funkar det inte!! får panik snart
Citera
2009-06-05, 15:20
Medlem
bömp
Citera
2009-06-05, 15:30
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashback_l0ver
bömp
Vad var det för operativsystem innan du formaterade ?
Citera
2009-06-05, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Vad var det för operativsystem innan du formaterade ?
Xp på den förra och på den nu också
Citera
2009-06-06, 06:15
Medlem
BIC/SWIFTs avatar
Om du högerklickar på den "gula" ethernetsymbolen >egenskaper, så skall det stå" uppdatera drivrutin" så söker den själv.
Ibland installerar sig inte nedtankade drivisar själv.
Om den inte hittar så tanka ned drivisen igen och lägg på ex. skrivbordet
så kan du lätt bläddra dig dit när du söker enl. ovan.
Citera
2009-06-22, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BIC/SWIFT
Om du högerklickar på den "gula" ethernetsymbolen >egenskaper, så skall det stå" uppdatera drivrutin" så söker den själv.
Ibland installerar sig inte nedtankade drivisar själv.
Om den inte hittar så tanka ned drivisen igen och lägg på ex. skrivbordet
så kan du lätt bläddra dig dit när du söker enl. ovan.
har testat detta massor av gånger. En kompis sa att de skulle räcka med en USB wlan adapter?

http://www.blocket.se/jamtland/WLAN_USB_adapter_med_antenn_21454048.htm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in