2009-05-21, 17:38
Medlem
killenmedfisks avatar
Jag flyttade in i en lägenhet där förre hyresgästen tydligen var sjukt strulig och hyrde ut till folk i andrahand utan tillåtelse och var rätt våldsam slog sin sambo och var hotfull mot andra i trapphuset, allmänt otrevlig alltså.
Men det sjuka började när jag flyttade in och inte ens fick rätt nyckel till lägenheten vilket man började ana oråd redan då, tänkte inte mer på det efter ett tag utan ringde låssmed som kom och bytte patentlåset och fick nyckel som bara jag har numera.
Någon vecka efter låsbytet satt jag och kollade på tv en kväll och hör att någon stoppar in nyckeln i mitt lås (jag hade väldigt låg volym på tvn så om nån lyssnade på dörren är det inte säkert att man hörde något utifrån) och nån som försökte vrida om snabb som jag var älgade jag ut i trapphuset och hörde nån rackare springa neråt. Hörde aldrig porten till trapphuset öppnas och när jag kom ner var ingen utanför gick in i källarn men där var så mörkt och fullt av gömställen att överfalla mig på så jag gick inte in mer än nån meter.

Borde jag gjort något typ ringt polisen? har varit lite obehagligt att veta att han troligen har kvar nyckeln (han har uppenbarligen nyckel till trapphus och källare då koden inte fungerade den tid han provade den på, om det nu var han).
Sen undrar jag hur säkert ett patentlås är? borde man kanske byta säkerhetslåset också?
Citera
2009-05-21, 17:50
Medlem
Risken är minimal att hans gamla nyckel skulle fungera.
Citera
2009-05-21, 17:55
Medlem
killenmedfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kukilon
Risken är minimal att hans gamla nyckel skulle fungera.

nej uppenbarligen så fungerade inte nyckeln när nån stoppade in den i låset eftersom säkerhetslåset inte var låst så hade man kommit in genom att använda den vanliga nyckeln.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in