2009-05-21, 17:13
Avslutad
Nu är det så att jag undrar ifall det går att ha ADHD elr någon slags agressiv syndrom elr sjukdom riktad mot vissa personer?

Jag blir så himla lätt irriterad utav mina föräldrar och mitt syskon när de pratar lite för högt elr för snabbt elr när de smaskar när man ska käka...
då blir jag så arg och irriterad och jag känner liksom även att jag blir rastlös i min nacke och axel och vill liksom gå ut och slå alla.självklart så gör jag inte det, men jag brukar spänna mig som fan och ibland går jag till och med börjar boxa på en hård kudde elr något.
När en främling däremot kommer emot mig och börjar göra alla dessa saker som jag tycker är irriterande hos min släkt då är jag helt lugn och sansad.
När jag ska spela ett spel på datan då händer det också...
Ifall jag förlorar en liten match även när jag har typ vunnit 10 stycken irad då kan jag ändå få ett plötsligt aggresivt damp anfall elr något och börjar slå på bordet och skrika. Annars så brukar jag vara en helt lugn och fin människa

några svar på vad detta kan vara för slags störning?

För typ två år sedan då var jag en helt lugn och sansad person oavsett vad .
Senast redigerad av zzang93 2009-05-21 kl. 17:28.
Citera
2009-05-21, 17:19
Medlem
cannaBes avatar
Ojojoj, detta låter inte bra alls. Vet en annan som fick detta syndromet, det höll i sig i typ 3-4 år.. Jag vet inte riktigt vad dom gjorde med honom men till slut blev han frisk, var väl någon sorts behandling. Dom sa aldrig rakt ut vad det hette till oss andra men jag var för mig att det hette typ puberteten eller nåt.
Citera
2009-05-21, 17:25
Avslutad
ifall jag har den där syndromen så skulle jag inte vilja behandla den mot psykoatier och låta de stjäla 5 år utav mitt liv. Jag vill bara veta vad jag troligtvis kan ha för syndrom elr sjukdom så att jag vet att det finns någon anledning
Citera
2009-05-21, 17:54
Medlem
Profaxs avatar
ADHD beskriver snarare ett generellt tillstånd än en viss typ av aggression mot specifika företeelser.
Citera
2009-05-21, 18:06
Avslutad
jag fattar inte nu
förklara tydligare tack
Citera
2009-05-21, 18:18
Medlem
Roygbivs avatar
Är du född 1993?

Nej, man kan inte ha adhd som bara riktas mot vissa saker. Att irritera sig på allt ens familj gör är inte ovanligt, det är snarare en normal del av ens utveckling när man är i tonåren. Samma sak med datorn, jag har flera kompisar som vid olika tillfällen lyckats slå sönder både datormus och tangentbord i vredesutbrott.
Citera
2009-05-21, 18:21
Medlem
När du passerat 13 årsålder så går det över.
Citera
2009-05-21, 19:28
Medlem
237s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roygbiv
Är du född 1993?

Min tanke också. Sättet TS skriver på är lite fjortis, och situationerna är teenangst-problem så det skriker om det.

Nej, TS har nog ingen periodisk ADHD, vilket inte ens finns.

Grejen med ADHD är att många av dragen är drag som alla kan ha lite till mans. Skillnaden är att friska personer kan stänga av dem, inte lider av dem lika mkt, eller inte har lika många.

Så njut av din avstängning nu och återkom när du fyllt 18, så ska du se att du blivit kvitt teenangsten.
Citera
2009-05-21, 20:08
Avslutad
jag är 18 år...

är det något konstigt med att 1993 tycktes vara ett bra år så jag ville memorera in det i mitt användarnamn
Citera
2009-05-21, 20:26
Medlem
237s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zzang93
jag är 18 år...

är det något konstigt med att 1993 tycktes vara ett bra år så jag ville memorera in det i mitt användarnamn

Jag tycker äppelmos är bra, men inte fan vill jag inkludera det i mitt nick. Var vad det som var så bra med ditt födelseår om man får fråga?

Men, om du är 18 år så skriv som en 18-åring. Stor bokstav, skriv ut "eller". Annars löper du stor risk att fortsätta misstas för en fjortis.
Citera
2009-05-21, 22:23
Medlem
Geomeisters avatar
Det var en kille i min skola, en ganska stor/kaxig kille, som fick sina attacker ibland (han hade tom. en vuxen efterföljare). Det roliga var dock att han bara fick sina attacker på svagare, blyga, mindre snubbar han visste inte vågade göra något tillbaka. Det var inte ens i närheten att han gick på någon av de "tuffa"
Citera
2009-05-21, 22:35
Medlem
Roygbivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zzang93
jag är 18 år...

Det är bara lite ovanligt att folk skriver in nåt annat än sitt födelseår. Och speciellt eftersom du verkade ta min fråga som en sådan förolämpning så antar jag att du egentligen är 16 men inte vågar säga det.

Men hur som helst. Det du beskriver är väldigt vanligt, men det låter på dig som att du helst gärna skulle vilja att det var nåt fel så att du kan få känna dig lite speciell. Men oroa dig inte, det är också vanligt att man som 16åring vill känna sig speciell och blir därför lite emo. Det där går över när du mognat ska du se.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in