2009-05-21, 16:31
Medlem
supreme100s avatar
Hej!

Har ett problem med en DVD+R-skiva som jag bränt på min stationära dator. När jag sätter in den i min bärbara så finns det inget innehåll på den -vista frågar istället vad jag vill göra med min tomma skiva! När jag efter det kör in skivan på min stationära igen så finns innehållet uppenbarligen på skivan! Mkt märkligt, någon som vet vad problemet kan vara?!
(Har provat starta om, har kollat så att jag har senaste drivrutinerna)

Stationära: Några år gammal HP Pavillion, Win7 - läser skivan utan problem.
(Har DVD-RW)

Bärbara: Nästan ny SONY Vaio, Vista - uppfattar skivan som tom.
(Har DVD-RW)

Skivan: Microsofts officiella Win7 RC release som fungerat utmärkt att installera på två andra datorer.
Citera
2009-05-21, 17:16
Medlem
fuskarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supreme100
Hej!

Har ett problem med en DVD+R-skiva som jag bränt på min stationära dator. När jag sätter in den i min bärbara så finns det inget innehåll på den -vista frågar istället vad jag vill göra med min tomma skiva! När jag efter det kör in skivan på min stationära igen så finns innehållet uppenbarligen på skivan! Mkt märkligt, någon som vet vad problemet kan vara?!
(Har provat starta om, har kollat så att jag har senaste drivrutinerna)

Stationära: Några år gammal HP Pavillion, Win7 - läser skivan utan problem.
(Har DVD-RW)

Bärbara: Nästan ny SONY Vaio, Vista - uppfattar skivan som tom.
(Har DVD-RW)

Skivan: Microsofts officiella Win7 RC release som fungerat utmärkt att installera på två andra datorer.
Konstigt.. Testa att visa dolda filer & mappar.. Det funkar antagligen inte, men det är värt ett försök
Citera
2009-05-21, 17:35
Medlem
supreme100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuskaren
Konstigt.. Testa att visa dolda filer & mappar.. Det funkar antagligen inte, men det är värt ett försök

Tack för tipset, men det hjälper inte. Windows uppfattar skivan som helt tom och undrar vad jag vill göra med min "tomma" dvd. I utforskaren står det även "4.37 GB free of 4.37 GB". OTROLIGT störande.
Citera
2009-05-21, 18:05
Medlem
supreme100s avatar
dubbelpost
Citera
2009-05-21, 18:13
Medlem
tempeZZts avatar
Vad är skivan bränd i för filsystem? Den bärbara kanske inte klarar det.
Citera
2009-05-22, 11:28
Medlem
supreme100s avatar
Problemet är löst, pinsam anledning, det var damm på lasern... Aldrig varit med om ngt liknande! Tack tack för allt engagemang!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in