2009-05-21, 15:37
Bannlyst
Jag är förvånad vilket hög grad av oklarhet det råder även bland erfarna FB-användare och förefaller det som över hur Flashbacks styrs. Vem eller vilka som äger det verkar vara oklart var och hur det administreras är mycket oklart. Vad som händer bakom kullisserna verkar man medvetet blurra bort. Förvånande att en organisation som som är så ogenomtränglig och svåråtkomlig säger sig stå för yttrandefrihet, hur kan man yttra sig om saker man inte vet något om.
En sak jag noterar är att Admin är högst påfallande frånvarande, en frånvaro som är så närvarande som man kan ta på den, lite likt Guds frånvaro under långfredagsnatten.
15 inlägg sedan 1 mars-är karln utbränd?. Finns han? Har han eller har han någonsin haft någon makt. Är ryktet sant att det är prinsessan Lilian som är admin och är sjukdom förklaringen till att stället ligger på färfot och teknik- och forumsutvecklingen blir lite hipp som happ och snarare degenereras än evolveras.

Ps. Skriver jag lite konstigt så beror det på att jag grundat redan, ignorera det och besvara min frågeställning istället!
Citera
2009-05-21, 15:55
Medlem
Buffelo Balls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AghaKhan
Jag är förvånad vilket hög grad av oklarhet det råder även bland erfarna FB-användare och förefaller det som över hur Flashbacks styrs. Vem eller vilka som äger det verkar vara oklart var och hur det administreras är mycket oklart. Vad som händer bakom kullisserna verkar man medvetet blurra bort. Förvånande att en organisation som som är så ogenomtränglig och svåråtkomlig säger sig stå för yttrandefrihet, hur kan man yttra sig om saker man inte vet något om.
En sak jag noterar är att Admin är högst påfallande frånvarande, en frånvaro som är så närvarande som man kan ta på den, lite likt Guds frånvaro under långfredagsnatten.
15 inlägg sedan 1 mars-är karln utbränd?. Finns han? Har han eller har han någonsin haft någon makt. Är ryktet sant att det är prinsessan Lilian som är admin och är sjukdom förklaringen till att stället ligger på färfot och teknik- och forumsutvecklingen blir lite hipp som happ och snarare degenereras än evolveras.

Ps. Skriver jag lite konstigt så beror det på att jag grundat redan, ignorera det och besvara min frågeställning istället!

Men ge dig! Flashback är en diktatur som värnar yttrandefriheten. Vad är så förvånande om det?

Berlusconi värnar väl också yttrandefriheten?

På Flashback kan man diskutera allt som diktatorn tillåter. Det innebär att man kan diskutera allt som inte missgynnar diktatorn.

Hur svårt kan det vara att förstå det?
Citera
2009-05-21, 16:02
Medlem
csts avatar
Jag tycker nog att admin brukar vara ganska aktiv. Alla har väl perioder, och just nu kanske inte admin är så väldans aktiv.

Vad är det för hemlighetsmakeri du pratar om? Vad är det du vill veta? Det känns som om du siktar rakt ut i tomma intet innan du går lös på avtryckaren.
Citera
2009-05-21, 16:23
Medlem
..

Han har ju en massa Modeatorer som håller ordning på oss.
Citera
2009-05-21, 16:39
Medlem
Buffelo Balls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Jag tycker nog att admin brukar vara ganska aktiv. Alla har väl perioder, och just nu kanske inte admin är så väldans aktiv.

Vad är det för hemlighetsmakeri du pratar om? Vad är det du vill veta? Det känns som om du siktar rakt ut i tomma intet innan du går lös på avtryckaren.

Varför måste admin vara aktiv på ett forum för att det skall fungera? Sluta tramsa med fåniga svar på frågor som inte har någon verklighetsgrund.

TS verkar tro att Flashback är en demokrati som har någon slags informationsskyldighet gentemot medlemmarna.

TS Har fel! Alla som orkar sätta sig in i Flashbacks regler förstår det.

Sluta låtsas att "admin" who ever, bryr sig det minsta om medlemmarna. Moderatorerna rensar bort ogräset. Admin bryr sig om dem som kan skapa en grogrund för tillväxt...
Citera
2009-05-21, 18:17
Medlem
StefanHeterJags avatar
Admin är säkert ute och reser, har semester, eller samlar material till reseforumet och wikin.

Vad gäller ägandet av FB så finns det inget hemligt bakom det.

Vilka verkliga personer som är bakom moderator/admin-rollerna är oväsentligt då alla har rätt att vara lika anonyma på FB.

Så i det stora hela så är det TS som skrivit ett tramsigt inlägg om jag får tycka.
Citera
2009-05-21, 18:55
Medlem
Truxas avatar
Precis, han skulle väl till Australien har jag för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in