2009-05-21, 13:55
Bannlyst
Tjena!

Jag har länge velat starta ett litet företag. Inget stort, något man kan styra hemma över internet.

Länge tänk på att sälja T-shirt´s men det finns redan massor med såna affärer och jag kommer inte att ha tid att trycka egna och lär bli dyrt att köpa in och sälja vidare.

Så jag tänkte på USB. Vad tror ni om det? Finns det en marknad? Hur ska man gå till väga för visa sig på marknaden?

MvH!
Citera
2009-05-21, 13:58
Medlem
Ferres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filur2k
Tjena!

Jag har länge velat starta ett litet företag. Inget stort, något man kan styra hemma över internet.

Länge tänk på att sälja T-shirt´s men det finns redan massor med såna affärer och jag kommer inte att ha tid att trycka egna och lär bli dyrt att köpa in och sälja vidare.

Så jag tänkte på USB. Vad tror ni om det? Finns det en marknad? Hur ska man gå till väga för visa sig på marknaden?

MvH!

Jag tror att det finns en stor marknad. Du kan alltid köpa från www.alibaba.com och köpa in typ 1000 st eller liknande.
Sedan skulle du kunna trycka ditt eget tryck på de och nå ut till din kundkrets med hjälp av typ blocket och tradera.
Citera
2009-05-21, 14:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ferre
Jag tror att det finns en stor marknad. Du kan alltid köpa från www.alibaba.com och köpa in typ 1000 st eller liknande.
Sedan skulle du kunna trycka ditt eget tryck på de och nå ut till din kundkrets med hjälp av typ blocket och tradera.

Problemet är att om man köper från Alibaba så måste man köpa minst 50st (beror på) och för ett helt nytt startat företag så lär det bli svårt att sälja 50st av samma sort.
Citera
2009-05-21, 14:21
Medlem
Babsies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filur2k
Problemet är att om man köper från Alibaba så måste man köpa minst 50st (beror på) och för ett helt nytt startat företag så lär det bli svårt att sälja 50st av samma sort.
Köper man mindre så är det nog svårt att gå med vinst ändå, att starta ett nytt företag är alltid ett risktagande, så man får tänka långsiktigt i början...

F.ö. är det nog stor risk att folk köper sina USB-minnen(antar att det är sådana du menar med USB) på större datorbutiker på nätet eller i vanliga butiker då dessa USB-minnen inte är speciellt dyra längre och t.o.m. går att köpa i större ICA-butiker nuförtiden...
Citera
2009-05-21, 14:33
Medlem
sasos avatar
beror på hur mycket du vill sälja de för
64GB flashminne för 450kr köper jag gärna
Citera
2009-05-21, 14:49
Medlem
Ferres avatar
Det är klart ett risktagande men jag tror att efterfrågan finns och 50 st minnen är inte såå mycket. iaf inte om du ska typ 8gb minnen och sälja för runt 200 kr eller vad de nu kostar.

Klart du måste ha ett startkapital men vad jag vet så finns kundkretsen iaf. Speciellt med verktyg som blocket osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in