2009-05-21, 13:50
Bannlyst
Helloj,

Ngon som vet om det ver huvudtaget r mjligt att designera Apple Remote till en specifik dator?

Problemet r den att: Nr jag exempelvis lyssnar p Spotify p min MB-alu och anvnder Apple Remoten till att byta lt. S str det exempelvis min flickvn som sitter och jobbar med sin MB. Kan man p ngot stt f hennes eller min MB att ignorera Apple Remoten nr ngon av oss inte anvnder den?

Kan man ex. Disabla din IR-port tillflligt?

EDIT: Problemet lste sig givetvis nr jag stllde frgan

Men fr den som undrar: System Preferences --> Security --> Disable Remote Control Infrared Device.
Senast redigerad av ExilSvensk 2009-05-21 kl. 14:28.
Citera
2009-05-21, 13:51
Medlem
cammos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ExilSvensk
Helloj,

Ngon som vet om det ver huvudtaget r mjligt att designera Apple Remote till en specifik dator?

Ja, det gr, under Systeminstllningar, Skerhet.

Dr kan du parkoppla med en speciell remote.
Citera
2009-05-21, 13:53
Medlem
StyleWarss avatar
Ja, precis som ovanstende sger. Pairing r det du sker. Finns instruktioner hr:
http://support.apple.com/kb/HT1619
Citera
2009-05-21, 13:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cammo
Ja, det gr, under Systeminstllningar, Skerhet.

Dr kan du parkoppla med en speciell remote.

Tack fr svaret. Typiskt att man sjlv kommer p svaret nr man vl frgar. Suttit och letat efter ngon IR-preferences men tnkte inte p att det kunde finnas under Security
Citera
2009-05-21, 14:08
Medlem
Deliras avatar
Tumme upp fr att du skriver funnen lsning i din frsta post. En av de vrsta saker jag vet r att leta igenom en trd p 22 sidor fr att hitta ett svar som enkelt kunnat infogas... Nej, det gr ju inte. Dumma FB! Om inte annat skulle mods kunna fixa det, det skulle frenkla fr mnga av oss.
Citera
2009-05-21, 14:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Delira
Tumme upp fr att du skriver funnen lsning i din frsta post. En av de vrsta saker jag vet r att leta igenom en trd p 22 sidor fr att hitta ett svar som enkelt kunnat infogas... Nej, det gr ju inte. Dumma FB! Om inte annat skulle mods kunna fixa det, det skulle frenkla fr mnga av oss.

Jo, str mig sjlv p det. Men det vrsta r av allt r nr man inte lyckas hitta lsningen och s rkar den finnas ett svr undangmt ngon stans. Men eftersom man inte hittat den, postar man en ny frga i den trden och fr svaret SK FR I HELVETE

Men ibland s slarvar man ju sjlv.
Citera
2009-05-21, 15:24
Medlem
Akademikerns avatar
Tack som fan blir galen p att little snitch brjar skrika och gapa p min iMac nr jag ska kolla filmtrailers p mac mini'n genom TV'n =)
Citera
2009-05-21, 23:15
Medlem
Citat:
Helloj,

Problemet r den att: Nr jag exempelvis lyssnar p Spotify p min MB-alu och anvnder Apple Remoten till att byta lt. S str det exempelvis min flickvn som sitter och jobbar med sin MB. Kan man p ngot stt f hennes eller min MB att ignorera Apple Remoten nr ngon av oss inte anvnder den?

Kan man ex. Disabla din IR-port tillflligt?

EDIT: Problemet lste sig givetvis nr jag stllde frgan

Men fr den som undrar: System Preferences --> Security --> Disable Remote Control Infrared Device.
Frga: har du gjort nt speciellt s du kan kontrollera Spotify med Apple Remoten? Fr fr mig funkar det d inte!
Citera
2009-05-21, 23:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Scratchen
Frga: har du gjort nt speciellt s du kan kontrollera Spotify med Apple Remoten? Fr fr mig funkar det d inte!

Helt rtt, det fungerar inte automatiskt. Men hr r lsningen http://themacbox.co.uk/smr/
Citera
2009-05-21, 23:21
Medlem
Citat:
Helt rtt, det fungerar inte automatiskt. Men hr r lsningen http://themacbox.co.uk/smr/
En fr tacka!
Citera
2009-05-21, 23:54
Medlem
En jvla nackdel r dock att det nu inte lngre gr att kontrollera iTunes med fjrren lngre! Vafan, det fnster som r markerat borde vara mottagligt fr fjrrkontrollens kommandon! Nej nu ker denna plugin ut tyvrr..
Senast redigerad av Scratchen 2009-05-21 kl. 23:57.
Citera
2009-05-22, 00:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Scratchen
En jvla nackdel r dock att det nu inte lngre gr att kontrollera iTunes med fjrren lngre! Vafan, det fnster som r markerat borde vara mottagligt fr fjrrkontrollens kommandon! Nej nu ker denna plugin ut tyvrr..

Skumt, fr mig fungerar ven iTunes.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in