Citat:
Ursprungligen postat av
Ratad
Vänta här nu... Carola köper alltså kvinnliga varelser med sexdrift som om de vore en vara...
Kränkande!
Inlägget Carola gör är också en vara, hon säljer sin trovärdighet och integritet för känslan att "verkligen ha gjort nått."
"Hundexperten"
Emilie Draper gör bort sig tiofalt genom att systerligt hålla med fast hon inte håller med:
Citat:
"Könsseparatistiska hundrastgårdar? Grymt, tänkte jag först. Vad skönt att slippa ”lilla gumman, jag har haft schäfer sedan innan du var född så jag vet allt”-gubbarna.
Men tyvärr handlar det inte om det. Utan om hundarna. Mer specifikt löptikar och hundpatriarkatet.
Rastgårdar specifikt för tikar är dock ingen dålig idé i teorin.
Sedan sanningen:
Citat:
Under de nio veckor per år (uppdelat på tre tillfällen) som tikar löper droppar blodet om inget skydd finns. Det här gör många hanar knäppa. De kan få svårt att fokusera på att lattja runt i rastgården eftersom deras instinkt är att följa löpet. En del är värre än andra, givetvis. Detta beror dock på biologi, inte ojämnställda strukturer.
För hundar är trots allt inte människor. Deras instinkt är att täcka grundläggande behov: äta, dricka, sova, fortplanta – de har inga patriarkala normer, nästan tvärt om faktiskt. En psykisk frisk hane viker sig alltid för en tik.
Smart Emelie, en liten solidarisk känga till klassfienden "gubbarna" från början, då är det ok att vara litet saklig efter trosbekänelsen.
http://www.stockholmdirekt.se/kronika/inte-helt-fel-med-konsuppdelad-rastgard-men/repqin!YX1nJABn8GPOecXyz3UwVw/