2009-05-20, 21:26
Medlem
Babianens avatar
Halloj!

Såhär är det: En av mina vänner har kommit över en bättre begagnad skinnsoffa som han vill hava hjälp med att flytta. Eftersom jag dock inte gärna kånkar på möbler, särskilt inte från andra sidan staden, så undrar jag följande:

Kan man pröjsa ett par gubbar för att frakta soffan? Och vad kan detta tänkas kosta? Förutsättningen är att kostnaden för stor skåpbil/mindre lastbil är inkluderad. Avser naturligtvis att ringa runt till flyttfirmor och höra, men vill gärna veta vad som kan tänkas vara ett rimligt pris. Så att man inte står där som en annan dummerjöns.
Citera
2009-05-20, 21:39
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Halloj!

Såhär är det: En av mina vänner har kommit över en bättre begagnad skinnsoffa som han vill hava hjälp med att flytta. Eftersom jag dock inte gärna kånkar på möbler, särskilt inte från andra sidan staden, så undrar jag följande:

Kan man pröjsa ett par gubbar för att frakta soffan? Och vad kan detta tänkas kosta? Förutsättningen är att kostnaden för stor skåpbil/mindre lastbil är inkluderad. Avser naturligtvis att ringa runt till flyttfirmor och höra, men vill gärna veta vad som kan tänkas vara ett rimligt pris. Så att man inte står där som en annan dummerjöns.
Över 500 och under 1000 skulle om det finns möjlighet att någon med bil hyr ett släp.
Om någon ska hyra en mindre lastbil får man nog räkna på en prisbild mellan 1000 till 2000kr.
Citera
2009-05-20, 21:45
Medlem
Kolla hyra av skåpbil på t.ex. okq8 eller statoil, om det inte är en soffa modell otympligt stor typ 5-sits?
Citera
2009-05-20, 21:53
Medlem
Babianens avatar
Tackar för svaren. Det jag tänkte mig var ett "paket" med både bil och gubbar, typ flyttfirma, så att man inte behöver göra något - utan att de sköter hela grejen själva. Soffan skall enligt uppgift vara 3-4 sits. Alltså ingen bauta-stor.
Citera
2009-05-20, 22:04
Medlem
Snurrens avatar
När vi skulle köpa en beg continentalsäng ringde jag runt till ett antal mindre flyttfirmor, men ingen ville ha jobbet, det var för litet. Önskar dig (och kompisen) bättre lycka. Du kan ju kolla på Blocket bland tjänster om någon åtar sig transporter till ett rimligt pris.
Citera
2009-05-20, 22:15
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Tackar för svaren. Det jag tänkte mig var ett "paket" med både bil och gubbar, typ flyttfirma, så att man inte behöver göra något - utan att de sköter hela grejen själva. Soffan skall enligt uppgift vara 3-4 sits. Alltså ingen bauta-stor.
Räkna någonstans kring 2000kr minst isf
Som föregående skriver ett lite för litet jobb för en flyttfirma räkna med en hög startavgift om de öht är intresserade...
Senast redigerad av epost72 2009-05-20 kl. 22:17.
Citera
2009-05-20, 22:21
Medlem
mankers avatar
Om en av er kan hjälpa till att bära så kolla med Bring (gamla box delivery). Kostar runt 600-1000 typ. lite mer om det ska va två bärare, men med lite hjälp så.
Citera
2009-05-20, 22:22
Medlem
sephines avatar
Från ungefär var och till ungefär var?
Citera
2009-05-20, 22:25
Medlem
Magnums avatar
Men vafan! Polarn ordnar med bil eller släp så hjälper du till att bära. En soffa är i regel inte speciellt tung. Anlitar ni flyttfirma kunde han lika gärna köpt soffan ny och få hemkörning på köpet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in