Jag sparkar liv i en gammal tråd och undrar ifall någon har tipps och råd som är aktuella?
Även detta fall gäller lungcancer där det har tagit en oääääändlig tid att få besked att en lång ohälsa beror på tumörer i lungsäcken. I princip har man "väntat" på att tumörerna skall bli nog stora för att de skall synas på röntgen och ultraljud....
Då det allra viktigaste är att få snabb behandling så hade jag nu hoppas på att man efter detta konsterande skulle få snabb hjälp, men NEJ, ny tid för provtagning på en tumör OM TRE VECKOR (känns som oändligt lång tid just nu), ingen ytterligare planering etc, etc. PET kamera för att se om det finns spridning.... "det tar vi sedan" är beskedet.... men ok, kan vi iaf PLANERA en tid nu??? NEJ var svaret man fick.
Ser ingen annan utväg än att försöka byta landsting/vårdgivare, vad finns det för alternativ? Finns det någon som är bra och faktiskt ger snabb/bra vård?
I Sverige verkar det inte finnas någon "privatvård" för cancer, däremot så hittade jag "Docrates" i Finland.
Snälla, alla tipps är välkommna!!!