2009-05-20, 17:37
Medlem
Har ni någongång provat odla ampeltomater? Vad tror ni om denna sorten? Jag har bara haft sånna ganska små plantor i vanliga krukor. Vad tror ni om denna sorten:
Ampeltomat.Tumbling Tom yellow
Jag såg att nån säljer sådana på Tradera nu. Jag tror jag ska prova...
Citera
2009-05-20, 17:53
Medlem
Tjohildas avatar
Jag har inte provat, men det låter som en lysande idé som jag gärna vill prova. Rapportera gärna hur det går, bilder är ett plus!
Citera
2009-05-20, 17:54
Medlem
bessies avatar
jag har inte provat med det funkar säkert bra, ska till trädgårdsmärtarn i morgon ,ska fråga om han har ampel tomater, nu blev jag intresserad.
Citera
2009-05-20, 18:41
Medlem
Snurrens avatar
Bara det inte blir obekvämt att vattna högt upp ..., tomater kräver MYCKET vatten.
Citera
2009-05-20, 18:47
Medlem
Handla tomater på Tradera verkar bra!

Citat:
Ursprungligen postat av Snurren
Bara det inte blir obekvämt att vattna högt upp ..., tomater kräver MYCKET vatten.

Jag bor väldigt på "avigan" till. Här finns ingen handelsträdgård att handla hos. Jag tänkte faktiskt handla tomatplantor och chiliplantor på Tradera. Jag hittade den här säljaren som verkar ha sålt mycket tomater med gott betyg från andra köpare.

http://www.tradera.com/auction/auction.aspx?aid=92460038

Jag ska nog lägga bud både på tomater och chili.

Har någon annan handlat växter på Tradera? Blev ni nöjda?
Citera
2009-05-20, 19:35
Medlem
Maebels avatar
Tumbling Tom i vanliga röda varianten är både god och lättodlad, så det borde den gula vara också kan man tycka.

Jag har handlat en del växter på Tradera, dock inga tomater. Det har fungerat finfint, men det är väl med växter som med allting, man får kolla upp den man planerar att handla av.
Citera
2009-05-20, 19:49
Medlem
Tjabba!

Citat:
Ursprungligen postat av Maebel
Tumbling Tom i vanliga röda varianten är både god och lättodlad, så det borde den gula vara också kan man tycka.

Jag har handlat en del växter på Tradera, dock inga tomater. Det har fungerat finfint, men det är väl med växter som med allting, man får kolla upp den man planerar att handla av.

Jag har oxå handlat en del växter på Tradera. Då har det varit pelargoner. Jag har även köpt en del chiliplantor. Jag har varit helnöjd med dom jag fått. Självklart måste man kolla säljarens omdömen innan man lägger bud. Den här säljaren som säljer gula Tumbling Tom verkar ha sålt mycket tomater med fin-fina betyg. Så här kan man nog vara med å bjuda över till trots. Eller?
Citera
2009-05-20, 20:21
Medlem
Maebels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattmarie
Jag har oxå handlat en del växter på Tradera. Då har det varit pelargoner. Jag har även köpt en del chiliplantor. Jag har varit helnöjd med dom jag fått. Självklart måste man kolla säljarens omdömen innan man lägger bud. Den här säljaren som säljer gula Tumbling Tom verkar ha sålt mycket tomater med fin-fina betyg. Så här kan man nog vara med å bjuda över till trots. Eller?

Jo, jag skulle inte vara rädd att handla från den säljaren i alla fall. Det ser helt ok ut.
Citera
2009-05-20, 20:32
Medlem
Då så...jag ska köpa tomater

Citat:
Jo, jag skulle inte vara rädd att handla från den säljaren i alla fall. Det ser helt ok ut.

av pizzatokig på Tradera. Jag ska även köpa chili av henne/honom. Det här verkar vara en seriös säljare på Tradera eller hur?
Citera
2009-05-20, 20:59
Medlem
Maebels avatar
Citat:
Det här verkar vara en seriös säljare på Tradera eller hur?

Jajamen, kör på bara.
Citera
2009-05-20, 21:04
Medlem
Jo, jag ska lägga bud hos "pizzatokig"

Citat:
Jajamen, kör på bara.

Jag ska köpa både tomater och även chiliplantor av henne/honom. Det verkar ju helt OK. Verkar vara seriös säljare på Tradera. Bara nu inte att allt för många gör det för då rusar väl priset i höjden...

jag tror att säljaren pizzatokig på tradera är ok. är det någon som har invädnignar?

Citera
2009-05-20, 22:55
Medlem
Tradrera

Citat:
Jag ska köpa både tomater och även chiliplantor av henne/honom. Det verkar ju helt OK. Verkar vara seriös säljare på Tradera. Bara nu inte att allt för många gör det för då rusar väl priset i höjden...

jag tror att säljaren pizzatokig på tradera är ok. är det någon som har invädnignar?

Vart kan man annars vända sig om man vill köpa tomater och chiliplantor än Tradera?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in