2009-05-20, 16:36
Medlem
Random~s avatar
Kan man bli tagen av farbror blå på gatan för att man har en prilla i käften eller är det bara att man inte får sälja?
Citera
2009-05-20, 16:39
Medlem
zozolas avatar
hahaahaha, jag har snusat i frankrike.. blev inte jagad!
Citera
2009-05-20, 16:42
Medlem
Partons avatar
Nej jag tvivlar på att det giljotinen för dig om du går med en prilla i Frankrike.
Citera
2009-05-20, 16:50
Medlem
accordions avatar
dödsstraff.
Citera
2009-05-20, 17:01
Medlem
Megons avatar
Vad jag känner till så är det bara på Island och i Singapore som snus är olagligt, dvs du får varken bruka det eller importera det.

I Frankrike är det inga som helst problem med vare sig infördel eller brukande.

Men om du reser till ett land dit snusare (dvs mestadels svenskar) reser, tex Tibet, Nordkorea m.m. och du träffar en tullare som aldrig sett snus så kabske du får förklara dig.
Citera
2009-05-20, 17:08
Medlem
Djangos avatar
1. Får man ta med sig snus utomlands?
I några länder i mellanöstern är det inte tillåtet att föra in snus. Normalt medför införsel av snus för eget bruk inga problem. För säkerhets skull bör man fråga på respektive lands ambassad.

Enligt Svensktsnus.se
Citera
2009-05-20, 17:13
Medlem
Megons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Django
1. Får man ta med sig snus utomlands?
I några länder i mellanöstern är det inte tillåtet att föra in snus. Normalt medför införsel av snus för eget bruk inga problem. För säkerhets skull bör man fråga på respektive lands ambassad.

Enligt Svensktsnus.se

De flesta mellanösternländer är vana vid svenska turister och har sett snus förut. Den enda gång jag fått frågan var i Pakstan för 2 år sedan så en tullare ville kolla handbagaget och hittade 2 dosor general portion. Inga problem.

En gång i Vietnam kollades handbagaget och tullare sken upp som en sol när han hittade en dosa och sa "aaaaah u swedish"
Citera
2009-05-22, 17:50
Medlem
wääuus avatar
Jag tror bara att det är förbjudet att sälja snus i vissa länder. I Frankrike existerar tydligen "tabac du priser" på vissa ställen, som är snus.
Citera
2009-05-22, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megon
En gång i Vietnam kollades handbagaget och tullare sken upp som en sol när han hittade en dosa och sa "aaaaah u swedish"

Haha vilken skön kille
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in