2009-05-20, 15:58
Medlem
gläfss avatar
Yo. Jag använder ofta - för ofta till och med - tankstreck för att skjuta in en extra sats i en mening, som i den här meningen om det nu hade varit tankstreck.

Men kombinationen Safari 4 och Flashback Forum fuckar upp dem. Och BARA den kombinationen - på alla andra sidor funkar det.

Det som händer är att en stjärna (*) skjuts in i stället för mellanrummet. VARFÖR I HELVETE ÄR DET SÅ?

Om jag skriver en mening med ett tankstreck –*typ som den här –*där tankstrecket görs med Alt+-, så blir det stjärnor. Jag blir tokig. Hur ser det ut för er? Någon annan?

edit: jag har löst problemet.
Senast redigerad av gläfs 2009-05-20 kl. 16:00. Anledning: löst problemet!!!
Citera
2009-05-20, 16:00
Medlem
gläfss avatar
Jaha. Det räckte att skriva om ämnet för att jag skulle snubbla på en lösning. Tydligen är det för att jag skriver för snabbt och inte släpper upp Alt när jag gör andra mellanslaget helt enkelt.

Mod kan låsa/ta bort tråden.
Citera
2009-05-20, 19:01
Medlem
systems avatar
Är det så det ligger till? Det vore ju jättebra –*för att inte säga ”alla tiders” – om problemet har fått en lösning. Jag skrev om det i forumbuggar för länge sedan, men jag kunde inte se att det kom något svar.

Edit: Nu skrev jag inte snabbt – då jag gjorde mitt tankstreck. Trots det – så blev det en asterisk däruppe.

Normalfort för system: då blir –*det såhär
Långsamt för system: då blir – det såhär

Wow.. jag måste vänja mig med att skriva lååååångsamt.
Senast redigerad av system 2009-05-20 kl. 19:04.
Citera
2009-05-20, 19:11
Medlem
gläfss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av system
Är det så det ligger till? Det vore ju jättebra –*för att inte säga ”alla tiders” – om problemet har fått en lösning. Jag skrev om det i forumbuggar för länge sedan, men jag kunde inte se att det kom något svar.

Edit: Nu skrev jag inte snabbt – då jag gjorde mitt tankstreck. Trots det – så blev det en asterisk däruppe.

Normalfort för system: då blir –*det såhär
Långsamt för system: då blir – det såhär

Wow.. jag måste vänja mig med att skriva lååååångsamt.
Hmmm. Nu är jag osäker på om du menar att jag hade rätt –*eller om jag hade fel –*eftersom ditt svar är lite kryptiskt. Men det verkar – i alla fall hos mig – som att det är Alt som spökar. Men konstigt är att Alt+Space ger en asterisk.

edit: sista raden är alltså bara Alt+Space. Så ja, jag hade rätt slår jag enhälligt fast. Trist att behöva skriva långsammare bara. Och konstigt att jag bara märkt det på Flashback?
Citera
2009-05-20, 19:15
Medlem
systems avatar
Du har rätt. Det är alt-bindestreck som ger asterisk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in