2008-09-12, 21:16
Medlem
15th Avenues avatar
Om du får till det med slipsen är det enormt mycket snyggare än utan, det är sanningen.
Citera
2008-09-12, 21:39
Medlem
Curt Hsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johannes34
Du kan ta fluga. T.ex en svart.
Det passar bra om man ska jobba som kypare, men inte annars.
Citera
2008-09-12, 22:59
Medlem
Nja, jag tycker open collar med kostym är snyggare och mer avslappnat/laidback, iaf i en fest miljö, blir för formellt och stelt annars. Men står det "Mörk kostym" på inbjudan så är det det som gäller.

.
Citera
2008-09-13, 17:41
Medlem
Pörrs avatar
Som folk tidigare har varit inne på: det handlar inte om vad som är snyggt utan att man till mörk kostym kör slips. Inte mer med det.
Citera
2008-09-13, 19:20
Medlem
MacGyver88s avatar
Det är väl en självklarhet, det ser väldigt naket ut annars.
Citera
2009-05-20, 15:54
Medlem
Klädsel till bröllop [sammanslagen tråd /Mod]

Skall på ett bröllop i slutet av Juli och ska därför köpa en ny kostym. Jag har redan en svart kostym dock känns det inte som det passar in på ett bröllop på sommaren eller vad tycker ni?

Jag funderar nu på att köpa antingen en grå, marinblå eller beige kostym vad är snyggast och passar bäst till ett sommarbröllop som detta? Jag är också ute efter en slank modell allstå ganska smal modell vilket jag tycker är snyggt vilka affärer/märken har det?

Kan också påpeka att jag inte vill slänga ut en förmögenhet på kostymen och att dresscoden på bröllopet är kavaj/kostym..
Citera
2009-05-20, 16:48
Medlem
ColdEs avatar
jag skulle köpt en marinblå. det är sjukt snyggt och du kommer få bra användning för den. en grå kostym tycker jag är grymt det med men det känns ändå mer som något du kan jobba i och den beiga idén är väldigt beige...
Citera
2009-05-20, 19:45
Medlem
olskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wallp
Skall på ett bröllop i slutet av Juli och ska därför köpa en ny kostym. Jag har redan en svart kostym dock känns det inte som det passar in på ett bröllop på sommaren eller vad tycker ni?

Jag funderar nu på att köpa antingen en grå, marinblå eller beige kostym vad är snyggast och passar bäst till ett sommarbröllop som detta? Jag är också ute efter en slank modell allstå ganska smal modell vilket jag tycker är snyggt vilka affärer/märken har det?

Kan också påpeka att jag inte vill slänga ut en förmögenhet på kostymen och att dresscoden på bröllopet är kavaj/kostym..

Nu vet jag inte riktigt hur det är nuförtiden men vad jag fått lära mig så innebär "kavaj" mörk kostym. Men jag aknske lever kvar i en modevärldens forntid

Om du har fritt spelfält skulle jag välja en beige kostym då det känns hemma på ett sommarbröllop.
Citera
2009-05-20, 19:58
Medlem
När exakt är det sommarrean startar? Just under sommar och vinterreor är det inte sällan lätt att hitta kostymer till vrakpriser.

Annars skulle jag rekommendera dig att leta second hand. Lite tur och talang krävs men du har tiden på din sida.
Citera
2009-05-20, 21:35
Medlem
MT-snubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olski
Nu vet jag inte riktigt hur det är nuförtiden men vad jag fått lära mig så innebär "kavaj" mörk kostym. Men jag aknske lever kvar i en modevärldens forntid

Med kavaj syftar man på överdelen av en kostym, dvs. "jackan"
Citera
2009-05-20, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MT-snubben
Med kavaj syftar man på överdelen av en kostym, dvs. "jackan"
Klädkoden "kavaj" betyder mörk kostym.

Edit: Iaf enligt traditionell etikett.
Senast redigerad av Pete D 2009-05-20 kl. 23:19.
Citera
2009-05-20, 23:18
Medlem
*
Senast redigerad av Pete D 2009-05-20 kl. 23:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in