2012-06-17, 15:13
Medlem
AriGold-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GryningsMytomanen
Ja det låter bra.

https://www.flashback.org/p36882057#p36882057

Tack för länken!

Kollade snabbt igenom listan och fastnade speciellt för Loakes.

http://heppo.se/herrskor/finskor/aldwych-112020-0099 Dom här tyckte jag var snygga, är det en passande färg eller ska man köra mörkare/ljusare?
Citera
2012-06-17, 15:18
Medlem
zala's avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AriGold-
Tack för länken!

Kollade snabbt igenom listan och fastnade speciellt för Loakes.

http://heppo.se/herrskor/finskor/aldwych-112020-0099 Dom här tyckte jag var snygga, är det en passande färg eller ska man köra mörkare/ljusare?
Till en mörkgrå kostym bör du köra på svarta skodon.
Citera
2012-06-17, 15:22
Medlem
AriGold-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zala'
Till en mörkgrå kostym bör du köra på svarta skodon.

Tack för tipset! Jag skall ge mig ut stan på jakt efter Loakes och liknande märken i veckan. Aldrig varit mycket för att handla över nätet när man aldrig vet helt säkert med storlekar
Citera
2012-06-17, 15:50
Medlem
zala's avatar
Citat:
Tack för tipset! Jag skall ge mig ut stan på jakt efter Loakes och liknande märken i veckan. Aldrig varit mycket för att handla över nätet när man aldrig vet helt säkert med storlekar
Om hur lång tid är bröllopet? Du sparar annars ganska mycket pengar för det mesta genom att handla på nätet och passar de inte är de bara att skicka tillbaka dem.
Citera
2012-06-17, 16:29
Medlem
AriGold-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zala'
Om hur lång tid är bröllopet? Du sparar annars ganska mycket pengar för det mesta genom att handla på nätet och passar de inte är de bara att skicka tillbaka dem.

Bröllopet är i Juli. Jag vet att man sparar pengar men har rent generellt väldigt svårt att hitta kläder som sitter bra på min långa/relatitvt smala kropp vilket gör att jag köper nästan alla kläder i en fysisk butik.

Gillar också servicen man får när man handlar i bra butiker som har kunnig personal
Citera
2012-06-17, 16:41
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Bröllopet är i Juli. Jag vet att man sparar pengar men har rent generellt väldigt svårt att hitta kläder som sitter bra på min långa/relatitvt smala kropp vilket gör att jag köper nästan alla kläder i en fysisk butik.

Gillar också servicen man får när man handlar i bra butiker som har kunnig personal

Tyvärr är de affärer i Sverige med kunnig personal väldigt få till antalet.

Kläder kan jag förstå, men skor är betydligt lättare att köpa på nätet. Eller gör du som många andra; gå till närmsta Jerns och testa ett par Loake, och köp sedan samma storlek på nätet. Förvisso säger sakkunskapen att det är häftigt att betala skatt, medan jag kan tycka att det i långa loppet i vart fall är lite smådumt att betala onödiga merkostnader.
Citera
2012-06-17, 16:54
Medlem
AriGold-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pörr
Tyvärr är de affärer i Sverige med kunnig personal väldigt få till antalet.

Kläder kan jag förstå, men skor är betydligt lättare att köpa på nätet. Eller gör du som många andra; gå till närmsta Jerns och testa ett par Loake, och köp sedan samma storlek på nätet. Förvisso säger sakkunskapen att det är häftigt att betala skatt, medan jag kan tycka att det i långa loppet i vart fall är lite smådumt att betala onödiga merkostnader.

Helt sant. Huruvida det är häftigt att betala skatt kan diskuteras men jag skall gå in på närmta Jerns eller liknande och testa ett par och sedan beställa! Förutom skoblock och skokräm behöver man köpa något mer för att sköta om dom?
Citera
2012-06-17, 17:23
Medlem
Spyrrans avatar
Har snarare en omvänd fråga då det handlar om brudparet. Om gästerna har fått klädkoden vardagskläder/casual för att man vill ha det mer informellt, kan själva brudparet då ha finare klädsel? Tex en ordentlig bröllopsklänning till bruden. Vad är då passande klädsel till brudgummen?
Citera
2012-06-17, 17:36
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spyrran
Har snarare en omvänd fråga då det handlar om brudparet. Om gästerna har fått klädkoden vardagskläder/casual för att man vill ha det mer informellt, kan själva brudparet då ha finare klädsel? Tex en ordentlig bröllopsklänning till bruden. Vad är då passande klädsel till brudgummen?

Nej. Det är direkt oartigt att ha finare klädsel som brudpar än sina gäster.
Citera
2012-06-17, 17:39
Medlem
Ska på bröllop imorgon och ska ha vit skjorta med en röd (mer vinröd) fluga. Jag undrar om brötnäsduken ska vara samma färg eller om man ska köra på något helt annat. I så fall, kan ni ge mig några förslag?
Citera
2012-06-17, 19:13
Medlem
lundagrens avatar
Om klädsel är högtidsdräkt, byter man då från frack/unifrom/dräkt till t ex smoking för festen sen på kvällen?
Citera
2012-06-17, 19:42
Medlem
zecezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugg1
Ska på bröllop imorgon och ska ha vit skjorta med en röd (mer vinröd) fluga. Jag undrar om brötnäsduken ska vara samma färg eller om man ska köra på något helt annat. I så fall, kan ni ge mig några förslag?

Försök hitta en näsduk med inslag av vinrött (t.ex mörkblå näsduk med röda prickar) och undvik helst att matcha flugans färg rakt av, det ser för genomtänkt ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in