2009-05-20, 12:58
Medlem
Hej.

Skall byta ut mitt gamla plast-tak över altanen och nu kommer mitt lilla problem.

Det gamla taket är helt och har inga skarvar dvs at det har rullats ut på plats och satt fast, det betyder att jag har problem med dagens plast tak för dom är inte breda nog(har 120cc på taket) måste jag börja bygga ut taköverliggarna som är befintliga eller kan det finnas även idag et sådant typ av plast tak som man kan köpa i "rull"??

Någon som vet om sådant finns idag så sätter jag pris på om jag får veta vart jag kan hänvända mig och se om det passar hemma hos mig..

Hoppas någon kan hjälpa..

Mvh

korpi
Citera
2009-05-20, 14:33
Medlem
MaZtoRs avatar
Har du inga läkt på taket? Ligger plasten idag rakt på takstolarna? Har svårt att tro att det skulle hålla. Men finns där inga läkt så kan du ju bara läkta upp med 45*45 mellan takstolarna och skruva plasten i det.
Citera
2009-05-20, 15:19
Medlem
Hej.

Jag har läkt på taket men jag formulerade mig lite klumpigt.

Om man lägger tak som inte "når" bort till takstolarna så var tanken att det inte skulle bli synligt där taket går "om lott" men det är ju enklare att bara lägga det som det är men ville att det skulle bli osynligt och snyggt så jag inte kommer irritera mig på skarvarna i framtiden..

Mvh

korpi.
Citera
2009-05-20, 21:50
Medlem
MaZtoRs avatar
Om du låter bli att köpa billig halvblå plast från någon låsprisaffär så ser man knappt skarvarna om man inte letar efter dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in