2009-05-19, 22:11
Medlem
Har en fråga till er som är med i spelet eller känner nån som tävlar inom bodybuildning på hög nivå, tex Luciapokalen eller SM. Hur många är egentligen rena från dopingpreparat. Tycker det är sorgligt att man fuskar och använder sånt skit. Inte undra på att sporten aldrig blir en OS-gren. Rent ska det vara, Inget fusk. Eller dom kanske är rena?
Citera
2009-05-19, 22:12
Medlem
Citat:
Eller dom kanske är rena?
Citera
2009-05-19, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonte79
Har en fråga till er som är med i spelet eller känner nån som tävlar inom bodybuildning på hög nivå, tex Luciapokalen eller SM. Hur många är egentligen rena från dopingpreparat. Tycker det är sorgligt att man fuskar och använder sånt skit. Inte undra på att sporten aldrig blir en OS-gren. Rent ska det vara, Inget fusk. Eller dom kanske är rena?
Vissa bestämmer sig för att träna rena, andra inte. Finns definitiv folk som rena. Axon är ett exempel!
Citera
2009-05-19, 22:15
Bannlyst
Majoriteten dopar sig big time.
Det utförs inga som helst dopningkontroller så det är i stort sett fritt fram.

Man blir inte arnold utan att preppa..
Citera
2009-05-19, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MyNameIsNobody
Majoriteten dopar sig big time.
Det utförs inga som helst dopningkontroller så det är i stort sett fritt fram.

Man blir inte arnold utan att preppa..

Fan vad kasst. Dom som tränar seriöst då och är rena har ingen chans mot dom som dopar sig på ett SM. Fan vad dåligt.
Citera
2009-05-19, 22:18
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Är det fusk då alla gör det? Alla vet vad som väntar då de tävlar, vill man inte trycka så får man räkna med en sämre placering, får dock se hur axon lyckas om nåt år
Citera
2009-05-19, 22:19
Medlem
Axons avatar
Finns väl en och annan som inte använder anabola steroider på amatörtävlingar som t ex luciapokalen men de är ytterst få och på SM är de ännu färre om ens någon (detta gäller även i Fitness).

Jag tävlar och använder inte några former av olagliga preparat men får då räkna med att skilja mig lite från dem andra tävlande i volym men med rent mjöl i påsen istället
Citera
2009-05-19, 22:19
Medlem
tältpinnes avatar
Men buhuu, att preppa i bodybuilding är knappast fusk, det är som att valla skidorna inför vasaloppet.
Citera
2009-05-19, 22:20
Bannlyst
Citat:
Fan vad kasst. Dom som tränar seriöst då och är rena har ingen chans mot dom som dopar sig på ett SM. Fan vad dåligt.
Nej, dom har ingen chans.

Sen finns det andra grenar som tex Athletic Fitness som inte kräver lika stor massa som säkert en hel del som är rena tävlar.
Dock har jag ingen aning om hur möjligheterna att vinna ren ser ut..
Citera
2009-05-19, 22:20
Medlem
Axons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Är det fusk då alla gör det? Alla vet vad som väntar då de tävlar, vill man inte trycka så får man räkna med en sämre placering, får dock se hur axon lyckas om nåt år
Haha ja vinna SM gör jag aldrig men förbättra min form och bygga nåt kilo muskelmassa varje år ska jag nog lyckas med
Citera
2009-05-19, 22:21
Medlem
Axons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tältpinne
Men buhuu, att preppa i bodybuilding är knappast fusk, det är som att valla skidorna inför vasaloppet.
+1

HAHA! Bästa liknelsen ever i detta ämne
Citera
2009-05-19, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas

Hur vet du att alla gör det? Nej en OS-gren kommer det aldrig bli om dom inte börjar med tester.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in