• 2
  • 3
2003-11-09, 14:46
Medlem
TomBombadills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dj_Slimme
hehehe.jaså, så det vet du?
har du provat om man får fråga?

Nej. Enda utrikiska jag smakat på är norge och chile.. Men jag skulle väldigt gärna vilja smaka en japs. Det jag grundar det på är att tjejerna på dom porrbilder jag sett då det är äkta japaner, har tjejerna små fittor. Det måste ju betyda att dom är trånga!
Citera
2003-11-10, 12:26
Medlem
Dr_Ntabas avatar
I japan finns det pubar där man kan sitta i baren och ta en pilsner samtidigt som en brud suger av en! Ytterligare ett bevis på hur "uppfinningsrika" japanerna är.
Tyvärr är det jävligt svårt för en västerlänning att få nåt mer än en pilsner på dessa ställen.
Citera
2003-11-10, 13:15
Medlem
TomBombadills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Ntaba
I japan finns det pubar där man kan sitta i baren och ta en pilsner samtidigt som en brud suger av en! Ytterligare ett bevis på hur "uppfinningsrika" japanerna är.
Tyvärr är det jävligt svårt för en västerlänning att få nåt mer än en pilsner på dessa ställen.

Dom är inte bara sjuka i huvudet, utan dom är även rasister!
Citera
2003-11-10, 13:55
Medlem
Vädurs avatar
Som nämnts tidigare så har det under tidig medeltid används som en form av bestraffning av gifta kvinnor som har haft utomäktenskapliga affärer.

Själva ordet Bukakke betyder rakt översatt "plask", "skvätt", "sprut". Det kan både användas som verb och substantiv (spruta, plaska, sprutet, plasket) och är inte sexuellt laddat i sig. Det finns till och med en relativt stort Sopp-märke som har bukakke i namnet, då med anspelning på att den är fräsh och precis ihopkastad.

På sent 80-tal så var det något listigt producentbolag som kom på tanken att knyta ihop en serie med filmer för att nå ut till folk som har en fetish för sperma och "facials". De sålde riktigt bra, och fler företag hängde raskt på för att "rida på vågen".

Det tog inte lång stund innan utländska bolag såg en möjlighet att göra profit på samma idé, och de plagierade bukakke-koceptet rakt av.
Mest känd (och i väst mer känd än originalen!) är Amerikan bukakke som på ett bisarrt sätt lyckats flytta fokus från originalets -ofta söta och strikt klädda (yrkesuniformerade)- mottagande tjej, till de runkande killarna.
Alltså, i Japan ser man kvinnan i focus. Männen står på led vid sidan av och har endast en liten biroll som sprutare, medan man i Amerikan bukakke ofta fokuserar på en eller flera killar som står och runkar, och som ett nödvändigt ont finns det med en kvinna (allt för ofta med väldigt tvivelaktigt utseende) som killarna kan skvätta ner.

Utan att vara -alltför- fördömmande så kan jag inte låta bli att fundera på vad nöjet kan vara att kika på ett tjog med runkande amerikaner som under stora ansträngningar lyckas skvätta ut lite sats på någon föga tilltalande trailertrash-kvinna. I det fåtal japanska filmsnuttar jag sett så har det varit lite kittlande att se den väldigt prydliga tjejen, iförd strikt klädsel (flygvärdinna, polis, "sekreterare") leende få riktiga kaskader studsande mot ansiktet - och bara se gladare ut av det.
Eller se den väldigt propra "skollärarinnan" zippa på ett coctailglas fyllt med sperma...
Åter igen kanske inte det mest upphetsande jag sett, men i sin absurditet väldigt roande och tanken på den korrekta personen som utför något så totalt motsatt är väldigt kittlande.
Citera
2003-11-10, 14:39
Medlem
rosamannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Ntaba

När jag var i Japan, berättade en engelsman för mig om en bar i Tokyo han hade varit inne i under Japans ekonomiska storhetstid. Då var det förbjudet med nakna servitriser, men han såg hur alla japanska affärsmän satt och stirrade ner på golvet då servitriserna kom och ställde fram deras dricka. Plötsligt upptäckte han att golvet var en spegel och alla servitriserna hade korta kjolar och gick utan trosor... På så vis kunde baren kringgå lagen.
Citera
2003-11-10, 16:59
Medlem
Vädur Det där med att det skulle vara ett medeltida straff är utifrån vad jag förstått ren BS, ungefär som försäljningssnacket på Absolutflaskorna, nåt som en art director (eller vad det nu heter) hittat på för att göra produkten mer intressant. Tror dessutom fenomenet började på 90-talet och inte 80-talet men har du källor som säger annat tar jag gärna del av dem.

Håller med om att de amerikanska bukkakefilmerna är helt urspårade och har förvanskat originalidén som så ofta händer när amerikanerna skall göra remakes av utländska succéer, nöjet är ju som du säger att se en fullt sminkad och på- eller utklädd kvinna sitta och ta emot sats efter sats, även om min minnesbild nog är att de gör det med plågat ansiktsutryck som bara blir mer och mer plågat ju fler som kladdar ner dem. Har en kul film där tjejen, utklädd till flygvärdinna ser orolig ut och ber en kort bön innan sprutandet börjar "Gud låt mig klara detta", (Finns nåt undantag men generellt verkar de inte tycka det är så kul)
Citera
2003-11-10, 17:42
Medlem
Vädurs avatar
Nå, jag får sätta mig ned och "källforska" rörande om det är en ren skröna eller ej angående bestraffandets vara eller inte vara.
Grejen är att jag har ett vagt minnesfragment om att ha läst om att japanerna lånade den bestraffningsmetoden från något av granländerna, och att de fortsatte i Japan, men att seden dog ut där de lånade den ifrån...

Dags för lite historisk forskning mao
Citera
2003-11-11, 09:30
Medlem
Emotser med nöje din källforskning! Vore rätt kul om det vore sant att det är en gammal sed men fan trot. Min egen källforskning har lett mig till att FS serien "Bukkake Milky Showers" från 1997/98 från Shuttle Japan, var den första videoserien (och kanske filmen) som hade termen "Bukkake" i titeln. I den serien ingår härliga nersprutningar av en bunny, en nunna, en McDonaldsserivitris, en gymnastikflicka etc. Källan är i detta fall Shuttle Japans hemsida.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in