2009-05-18, 22:49
Medlem
Lickis avatar
Först ber jag om ursäkt om denna är i fel forumsdel.

Jo nu är det så att när jag var liten hade Pappa en inramad poster på väggen som visade en hukande soldat bredvid en militär grav, i bakgrunden syns massa andra gravar och alla har gevär som sticker upp med en typisk militärhjälm på. Bilden är i svart-vitt och är tecknad, på himlen står det "Why?" och hela postern har gett alla som ser på bilden ett väldigt starkt intryck.

Nu till saken, när vi flyttade försvann postern mystiskt och ingen vet vart den är, jag har letat på nätet men bara hittat denna https://www.beyondthewall.com/xcart/images/T/t-8046-54794.jpeg som verkar vara i samma serie då texten ser identisk ut. Jag skulle sjukt uppskatta om någon vet vart jag kan köpa en ny sådan poster för det är den mest gripande bild jag sett.

Tack på förhand.
Citera
2009-05-19, 08:36
Medlem
Lickis avatar
Kom igen nu ingen som vet vad jag pratar om?
Citera
2009-05-19, 09:27
Medlem
http://www.hoopee.fi/index.php/why-lippu.html
den är väl vanligaste, var det den du menade? sidan är dock finsk.
Citera
2009-05-19, 11:37
Medlem
Psyko Dads avatar
Jag hade en liknande när jag var unge, men på min blev soldaten skjuten & har uppsträckta armar mot skyn där det står WHY.

Men till saken så finns det affärer i Sthlm som säljer posters om du har turen att bo där.
Citera
2009-05-19, 12:07
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Licki
Först ber jag om ursäkt om denna är i fel forumsdel.

Jo nu är det så att när jag var liten hade Pappa en inramad poster på väggen som visade en hukande soldat bredvid en militär grav, i bakgrunden syns massa andra gravar och alla har gevär som sticker upp med en typisk militärhjälm på. Bilden är i svart-vitt och är tecknad, på himlen står det "Why?" och hela postern har gett alla som ser på bilden ett väldigt starkt intryck.

Nu till saken, när vi flyttade försvann postern mystiskt och ingen vet vart den är, jag har letat på nätet men bara hittat denna https://www.beyondthewall.com/xcart/images/T/t-8046-54794.jpeg som verkar vara i samma serie då texten ser identisk ut. Jag skulle sjukt uppskatta om någon vet vart jag kan köpa en ny sådan poster för det är den mest gripande bild jag sett.

Tack på förhand.

Letar du t-shirts med vargmotiv också?
Citera
2009-05-19, 12:15
Medlem
Lickis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bad-manners
http://www.hoopee.fi/index.php/why-lippu.html
den är väl vanligaste, var det den du menade? sidan är dock finsk.

Nä det är den vanliga som jag också hittar, det är den med en gråtande soldat jag letar efter.

Citat:
Letar du t-shirts med vargmotiv också?
När blev detta WT?
Citera
2009-05-19, 12:31
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Nä det är den vanliga som jag också hittar, det är den med en gråtande soldat jag letar efter.

När blev detta WT?

WT är ett utslitet och meningslöst uttryck. Det är helt enkelt larvigt dålig smak. Du vill på allvar ha en likadan poster som var döpoppis bland fjortistjejer på 80-talet
Citera
2009-05-19, 14:01
Medlem
Lickis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
WT är ett utslitet och meningslöst uttryck. Det är helt enkelt larvigt dålig smak. Du vill på allvar ha en likadan poster som var döpoppis bland fjortistjejer på 80-talet
Tvivlar på att en fjortis skulle förstå innebörden av den.
Jag skulle uppskatta om vi kan hålla oss till topicen.
Citera
2009-05-19, 14:44
Medlem
Är det bilden som de tar ner ifrån väggen i American History X du tänker på?
Citera
2009-05-19, 15:46
Medlem
Apspektakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psyko Dad
Jag hade en liknande när jag var unge, men på min blev soldaten skjuten & har uppsträckta armar mot skyn där det står WHY.

Men till saken så finns det affärer i Sthlm som säljer posters om du har turen att bo där.

Vill minnas att jag har sett den någon gång, är inte det från platoon?
Citera
2009-05-19, 17:28
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Tvivlar på att en fjortis skulle förstå innebörden av den.
Jag skulle uppskatta om vi kan hålla oss till topicen.

Innebörden?
"Buhu, krig är dumt juh." Låter som en fjortis.
Citera
2009-05-19, 17:58
Medlem
Psyko Dads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apspektakel
Vill minnas att jag har sett den någon gång, är inte det från platoon?
Yes, nu kom minnet åter. Det stämmer.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in