• 1
  • 2
2009-05-19, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheRotter
Intressant. Det är något sånt jag tänker mig! Vet du exakt vad han gör och hur mycket han får för det?

Han får åka på mindre, lokala, fotbollsmatcher och andra sportevenemang. Skriver ungefär en halv sida och får 500 kr + resersättning i betalning.
Citera
2009-05-19, 17:46
Medlem
Enfattigens avatar
Funderar du på ett jobb på lokaltidningen så åk och se en lokal fotbollsmatch eller någon annan sport och skriv sen en matchrapport eller träffa någon spelare och gör ett litet personporträtt. Sen kan du bifoga det i ansökan. Då ligger du betydligt bättre till bland ansökningarna om praktik (som jag antar nu under sommaren ökar) än om du bara skriver att "Jag är en sportintresserad kille som vill praktisera på er tidning under sommaren"
Citera
2009-05-19, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enfattigen
Funderar du på ett jobb på lokaltidningen så åk och se en lokal fotbollsmatch eller någon annan sport och skriv sen en matchrapport eller träffa någon spelare och gör ett litet personporträtt. Sen kan du bifoga det i ansökan. Då ligger du betydligt bättre till bland ansökningarna om praktik (som jag antar nu under sommaren ökar) än om du bara skriver att "Jag är en sportintresserad kille som vill praktisera på er tidning under sommaren"

Precis. Han jag känner började med att praoa en vecka på tidningen för att visa att han kunde skriva, varefter han frågade om jobb.
Citera
2009-05-19, 19:30
Medlem
Psychobillys avatar
Har en bekant som gick samhäll på gym. började sen efter det på lokaltidningens sportredaktion och skrev om ointressanta matcher typ i div.5, nu jobbar han på sportbladet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in