2003-11-05, 13:19
Medlem
Räkna inte med att ni blir avstängda om ni missköter er, ni kan även bli abuse-anmälda.

En användare skickade inlägg med hot för ett par dagar sedan här på forumet. Istället för att berörda personer själva fick polisanmäla användaren om de så önskade och att Flashback endast lade sig i genom att banna dem så tog moderatorer saken i egna händer och även anmälde användaren till dennes Internetleverantör.

Moderatorerna på Flashback har således börjat agera moralpoliser.

Personligen tycker jag att det är väldigt tråkigt men förändringar sker vare sig vi vill eller inte, vad admin tycker om detta vet jag inte eftersom att han inte ens har uttalat sig. Detta är en varning till alla användare och endast en varning , så att ni användare vet vad som försiggår och skall ej betraktas som hets mot admin eller inblandade moderatorer.
Citera
2003-11-05, 13:41
Medlem
Otto Gazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjärilsbalsam
Räkna inte med att ni blir avstängda om ni missköter er, ni kan även bli abuse-anmälda.

En användare skickade inlägg med hot för ett par dagar sedan här på forumet. Istället för att berörda personer själva fick polisanmäla användaren om de så önskade och att Flashback endast lade sig i genom att banna dem så tog moderatorer saken i egna händer och även anmälde användaren till dennes Internetleverantör.

[/u]

Så om jag förstår din uppfattning korrekt, är det alltså att vara "moralpolis" om man agerar vid mordhot?

/Otto
Citera
2003-11-05, 13:46
Awaiting Email Confirmation
Krokodildons avatar
Jag tycker inte det är så viktigt om folk är moralpoliser eller inte. Otto påpekar mycket riktigt att det är ett mordhot det handlar om. Om folk inte begriper att de kan bli anmälda för en sån grej, så har de värre problem än att bli avstängda från Flashback.

Sen kan man ju fråga sig (som vanligt) vad detta kommer att innebära för Fb i längden. Det kanske var lite onödigt gjort men i den situationen kan jag förstå det hela.
Citera
2003-11-05, 13:46
Medlem
LadyTieras avatar
Känner mig manad att göra en förtydling.

Användare får diskutera vad de vill, olagligt eller inte på flashback utan att riskera att bli abuseanmälda. Det kommer aldrig att hända.

Endast personer som kommer med grova regelrätta mordhot på användare/admin/moderatorer har ev någonting att oroa sig för.

Ex "varning till ett luder som jag ska sticka ner när jag får syn på henne "
och "chansen ska jag sticka kniven i dig så att du kvider som en gris ditt jävla odjur. " samt "som även dom kommer att få huvudena inslagna när jag har letat upp dom och kräver min hämnd"

Jag tror vi alla håller med om att detta var så långt över gränsen att det är dagt att agera.

Återigen; Ingen behöver vara orolig, fortsätt bara som vanligt.

Men både som moderator och som användere kan och vill jag inte aceptera dess hot, de tär på formet och förstör stämningen, inte nog med att de hotade personerna ska känna sig utsatta.
Citera
2003-11-05, 13:49
Medlem
Stackars Gavne då lär han åka fortaren än man hinner säga "stadsbildning"...

/KT
Citera
2003-11-05, 13:51
Awaiting Email Confirmation
Krokodildons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
Men både som moderator och som användere kan och vill jag inte aceptera dess hot, de tär på formet och förstör stämningen

Dagens underdrift eller?
Citera
2003-11-05, 16:53
Administrator
admins avatar
Citat:

Personligen tycker jag att det är väldigt tråkigt men förändringar sker vare sig vi vill eller inte, vad admin tycker om detta vet jag inte eftersom att han inte ens har uttalat sig. Detta är en varning till alla användare och endast en varning , så att ni användare vet vad som försiggår och skall ej betraktas som hets mot admin eller inblandade moderatorer.

Jag måste dessvärre härmed meddela att Fjärilsbalsams moderatorstatus tagits bort. Användaren har inte längre admins förtroende.

Att påstå att man är moralpolis för att man polisanmäler ett mordhot är ingenting Flashback kan försvara. Därmed kan jag inte heller försvara Fjärilsbalsam som moderator längre. Tyvärr!

Det är ALDRIG försvarbart att hota människor till livet, och Flashback kan inte på något sätt försvara en sådan handling. När en person börjar hota andra användare till livet, pga vad de skriver på forumet, så är det något som gått mycket snett. En sådan person behöver hjälp.

admin
Citera
2003-11-05, 16:59
Administrator
admins avatar
Citat:

Fakta: Det är privatpersonerna som blivit mordhotade som gjort anmäland. Att de mordhotade personerna sedan råkar ha moderatorstatus är helt ovidkommande. Flashback har inte gjort någon anmälan. Den har kommit från privatpersoner som blivit hotade till livet. En betydlig skillnad.

admin
Citera
2003-11-05, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Jag måste dessvärre härmed meddela att Fjärilsbalsams moderatorstatus tagits bort. Användaren har inte längre admins förtroende.

Att påstå att man är moralpolis för att man polisanmäler ett mordhot är ingenting Flashback kan försvara. Därmed kan jag inte heller försvara Fjärilsbalsam som moderator längre.

admin

Du har missuppfattat mig admin.

Jag har aldrig talat om polisanmälningarna utan om abuse-anmälningen som skickades till "Bödelns" internetleverantör. Jag menade att det var Flashbacks uppgift att banna användaren, de hotades att polisanmäla men inte moderatorernas sak att abuse-anmäla personens internetlevenratör utan att först rådfråga dig (eftersom att det inte står något om att ensamma moderatorer får abuseanmäla personer för att moderatorn anser brottet vara försrkäckligt, ansåg jag att person ifråga agerade moralpolis istället för att följa reglementet)

Det är tråkigt att du grundar utfallet på ett missförstånd och jag kan inte annat än beklaga, livet går vidare.
Citera
2003-11-05, 18:34
Medlem
PrettyPrettyPrincesss avatar
Citat:
Du har missuppfattat mig admin.

Jag har aldrig talat om polisanmälningarna utan om abuse-anmälningen som skickades till "Bödelns" internetleverantör. Jag menade att det var Flashbacks uppgift att banna användaren, de hotades att polisanmäla men inte moderatorernas sak att abuse-anmäla personens internetlevenratör utan att först rådfråga dig (eftersom att det inte står något om att ensamma moderatorer får abuseanmäla personer för att moderatorn anser brottet vara försrkäckligt, ansåg jag att person ifråga agerade moralpolis istället för att följa reglementet)

Det är tråkigt att du grundar utfallet på ett missförstånd och jag kan inte annat än beklaga, livet går vidare.

Men du förstår verkligen inte att hotet var riktat mot en av moderatorerna?
Vad är det som gör att moderatorerna ska skiljas från en vanlig användare, då någon mordhotar en annan användare?
Citera
2003-11-05, 18:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Att påstå att man är moralpolis för att man polisanmäler ett mordhot är ingenting Flashback kan försvara. Därmed kan jag inte heller försvara Fjärilsbalsam som moderator längre. Tyvärr!

Vad är det här? VM i vaga anledningar eller???
Citera
2003-11-05, 19:50
Medlem
Kent-Ronnys avatar
ganska hårt att strippa Fjärilsbalsam på hans moderatorstatus pga detta...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in