Citat:
Ursprungligen postat av Fjärilsbalsam
Räkna inte med att ni blir avstängda om ni missköter er, ni kan även bli abuse-anmälda.
En användare skickade inlägg med hot för ett par dagar sedan här på forumet. Istället för att berörda personer själva fick polisanmäla användaren om de så önskade och att Flashback endast lade sig i genom att banna dem så tog moderatorer saken i egna händer och även anmälde användaren till dennes Internetleverantör.
Moderatorerna på Flashback har således börjat agera moralpoliser.
Personligen tycker jag att det är väldigt tråkigt men förändringar sker vare sig vi vill eller inte, vad admin tycker om detta vet jag inte eftersom att han inte ens har uttalat sig. Detta är en varning till alla användare och endast en varning , så att ni användare vet vad som försiggår och skall ej betraktas som hets mot admin eller inblandade moderatorer.
Jag måste dessvärre härmed meddela att Fjärilsbalsams moderatorstatus tagits bort. Användaren har inte längre admins förtroende.
Att påstå att man är moralpolis för att man polisanmäler ett mordhot är ingenting Flashback kan försvara. Därmed kan jag inte heller försvara Fjärilsbalsam som moderator längre. Tyvärr!
Det är ALDRIG försvarbart att hota människor till livet, och Flashback kan inte på något sätt försvara en sådan handling. När en person börjar hota andra användare till livet, pga vad de skriver på forumet, så är det något som gått mycket snett. En sådan person behöver hjälp.
admin