2009-05-18, 15:14
Medlem
the_dude82s avatar
En liten fundering jag drabbades av. En utav de större inkomstkällorna för "svensk" maffia är som jag förstår det prostitution. Så har det väl alltid varit. Försöker maffian på något sätt få kontroll över alla nätprostituerade? De konkurrerar ju med deras verksamhet? Det vore ju en ganska enkel sak att ordna. Boka träff med en hora, och sen ge henne stryk och hota henne med ytterligare påföljder ifall hon fortsätter med sin verksamhet. Alternativt tvinga in horan i ens egen organisation?

Sysslar "svenska" maffian med sånt här? Om inte, varför?
Citera
2009-05-18, 15:21
Medlem
Haha, du har läst Snabba Cash och trodde att det var en faktabok?

Läs istället den mycket välskrivna boken "Svensk maffia". Prostitution förekommer inte i den boken. Svensk maffia livnär sig på ekonomisk brottslighet, bedrägeri, narkotika, spritsmuggling, utpressning, beskyddarverksamhet och mindre utsträckning rån och stöld.
Citera
2009-05-18, 15:29
Medlem
CommonKnowledges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Välvillig

Läs istället den mycket välskrivna boken "Svensk maffia". Prostitution förekommer inte i den boken. Svensk maffia livnär sig på ekonomisk brottslighet, bedrägeri, narkotika, spritsmuggling, utpressning, beskyddarverksamhet och mindre utsträckning rån och stöld.
Haha, du har läst en bok och tror du kan allt?
Kan försäkra dig om att prostitution är något man sysslar med i allra högsta grad.
Citera
2009-05-18, 15:30
Medlem
the_dude82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Välvillig

Det har jag faktiskt . Men jag har ju förstått även från andra håll att maffian sysslar med kvinnohandel. Märkligt att förneka det, tycker jag.
Citera
2009-05-18, 15:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av the_dude82
En liten fundering jag drabbades av. En utav de större inkomstkällorna för "svensk" maffia är som jag förstår det prostitution. Så har det väl alltid varit. Försöker maffian på något sätt få kontroll över alla nätprostituerade? De konkurrerar ju med deras verksamhet? Det vore ju en ganska enkel sak att ordna. Boka träff med en hora, och sen ge henne stryk och hota henne med ytterligare påföljder ifall hon fortsätter med sin verksamhet. Alternativt tvinga in horan i ens egen organisation?

Sysslar "svenska" maffian med sånt här? Om inte, varför?

Skojjar du eller? Maffian har 15 åringar som tar den i 2an utan kondom för 200 kr i timman. Nätmodellerna är dubbelt så gamla, kräver kondom och extra för analt, och tar 10 ggr så mycket.

Helt olika marknader. Det är som att en kebaberia skulle konkurera med en 5 stjärnig gourmet restaurang.
Citera
2009-05-18, 15:34
Medlem
Citat:
Det har jag faktiskt . Men jag har ju förstått även från andra håll att maffian sysslar med kvinnohandel. Märkligt att förneka det, tycker jag.

Det beror ju på vad man menar med "svensk maffia".

Organisationer från Ryssland och Balkan håller nog på med trafficking och prostitution (även om jag tror omfattningen i Sverige är mycket begränsad) men organisationer som Hells Angels eller Brödraskapet eller Uppsalamaffian?
Citera
2009-05-18, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CommonKnowledge
Haha, du har läst en bok och tror du kan allt?
Kan försäkra dig om att prostitution är något man sysslar med i allra högsta grad.

Ok berätta mer, herr CommonKnowledge.
Citera
2009-05-18, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0SonOfAGun0
Skojjar du eller? Maffian har 15 åringar som tar den i 2an utan kondom för 200 kr i timman.

Du verkar ha egen erfarenhet. Berätta lite mera.
Citera
2009-05-18, 15:40
Medlem
Citat:

Jag påstår inte att ingen svensk maffiagruppering någonsin sysslat med prostitution, jag antar att svenska strippklubbar ofta ägs av suspekta typer. Däremot vet jag att det inte är någon prioriterad verksamhet. Om ni läser artiklar om lägenhetsbordeller som sprängs så är det alltid en relativt småskalig verksamhet utan (synbar) koppling till någon större organisatoin.

Att börja hota fristående eskorter kan knappast vara en vettig verksamhet, bättre att hota vanliga företagare med familj om man nu vill syssla med utpressning.
Citera
2009-05-18, 18:47
Medlem
Frippe73s avatar
Fristående hallick ?

Det tycks åtminstone finnas hallick-jävlar som söker upp fristående tjejer ,
enligt artikeln nedan : (2a stycket)

http://www.sundsvallsnyheter.se/index.php?option=com_content&task=view&id=117&Item id=55
Citera
2009-05-18, 19:40
Medlem
R.Rs avatar
Eskort -> Organiserad brottslighet
//Modd
Citera
2009-05-18, 20:37
Medlem
langaocbs avatar
Vilken maffia? Jävla filmvärld folk lever i.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in