Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-05-18, 14:19
  #1
Medlem
DenGodeDoktorns avatar
http://www.konami.jp/kojima_pro/next/

Svaret kommer förmodligen om ca 3½ dygn då countern har räknat ner.

Bakom countern kan man se siffran "5". Eftersom det är Konamis hemsida, länken refererar till Kojima Productions, och taggarna "Metal gear" och "MGS" finns med i metabeskrivningen i hemsidans källkod.. Allting pekar på att det kan visa sig komma ännu ett Metal Gear Solid-spel (MGS5) - men man kan ju inte vara säker.
__________________
Senast redigerad av DenGodeDoktorn 2009-05-18 kl. 14:21.
Citera
2009-05-18, 14:20
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenGodeDoktorn
http://www.konami.jp/kojima_pro/next/

Svaret kommer förmodligen om ca 3½ dygn då countern har räknat ner.

Bakom countern kan man se siffran "5". Eftersom det är Konamis hemsida, länken refererar till Kojima Productions, och taggarna "Metal gear" och "MGS" finns med i metabeskrivningen i hemsidans källkod.. Allting pekar på att det kan visa sig komma ännu ett Metal Gear Solid-spel, men man kan ju inte vara säker.

!
Citera
2009-05-18, 14:24
  #3
Medlem
Jo jag såg det nu också! Och det verkar ganska uppenbart! Det vore ju helt snuskigt fint om det vore MGS 5!

Men hur skulle det va och vad skulle det handla om ?
Citera
2009-05-18, 14:25
  #4
Medlem
Bäckahästs avatar
Antagligen utan Solid Snake då? Hans historia är väl avslutad.
Citera
2009-05-18, 14:25
  #5
Medlem
Postboxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av submar12
!

Grattis! Du har vunnit pris för att ha skrivit det nödvändigaste och längsta inlägget på FB, någonsin!

OnT: Ska folk gå igenom ännu ett spel tittandes på den äckligt hårda rumpan Snake har? Helt ärligt, jag tycker det är otroligt vidrigt. Usch.

Nej, men allvarligt, jag måste komma ikapp lite. Jag måste börja med att köpa MGS-spelen..
Citera
2009-05-18, 14:26
  #6
Medlem
DenGodeDoktorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bäckahäst
Antagligen utan Solid Snake då? Hans historia är väl avslutad.
Jaså?
Citat:
Ursprungligen postat av Postboxen
Nej, men allvarligt, jag måste komma ikapp lite. Jag måste börja med att köpa MGS-spelen..
MGS1-4 ligger på min topp 10 lista av världens bästa spel.
Citera
2009-05-18, 14:26
  #7
Medlem
Ett litet djurs avatar
Citat:
Analysing the page's source code via Flash, it seems that the current countdown on the site is but one of five clocks that will run on the site over the next few weeks. Absolutely absurd, yes, and PR companies, know it's an abhorrent practice, but what's interesting about this is that the fifth one runs out on June 1. Or, the day of Microsoft's E3 press conference (Sony's is a day later, on June 2).
http://kotaku.com/5258935/kojima-tak...urd-conclusion

*musik i moll*
Citera
2009-05-18, 14:28
  #8
Medlem
DenGodeDoktorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ett litet djur
http://kotaku.com/5258935/kojima-tak...urd-conclusion

*musik i moll*
Hade varit trevligt om (nya) MGS blev multiplattform. Då får ju alla spela det.

Sedan är det troligt att lite teaser-material kommer att släppas mellan varje counter.
Citera
2009-05-18, 14:32
  #9
Medlem
Postboxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenGodeDoktorn
Hade varit trevligt om (nya) MGS blev multiplattform. Då får ju alla spela det.

Sedan är det troligt att lite teaser-material kommer att släppas mellan varje counter.

Ja, fast storyn är väl väldigt viktig i MGS? Om inte 360-ägarna har spelat MGS4 innan så blir det ju bara skit?

Själv har jag än så länge inte blivit jätteimponerad av MGS4, då jag tycker att spel borde ha mer än grym grafik och en grym (antar jag) story.
Citera
2009-05-18, 14:35
  #10
Medlem
DenGodeDoktorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postboxen
Ja, fast storyn är väl väldigt viktig i MGS? Om inte 360-ägarna har spelat MGS4 innan så blir det ju bara skit?

Själv har jag än så länge inte blivit jätteimponerad av MGS4, då jag tycker att spel borde ha mer än grym grafik och en grym (antar jag) story.
MGS1 blev portat till Gamecube och MGS2 blev portat till Xbox, så MGS-serien är egentligen inte direkt Sony-exklusiv.

Ang. MGS4 så är det som en långfilm med spelsekvenser. Det är kanske jobbigt ifall man går in med förväntningarna om att få spela ett renodlat spel, men ifall man vet att det kommer att dyka upp flera filmsekvenser som är nästan en halvtimme långa, då tackar man och bockar eftersom storyn i MGS4 summerar allting som har hänt i de tidigare spelen up-to-date. Det är givetvis svårt att bedöma ett spel som MGS4 ifall man inte har spelat 1-3. Börja med 1an och se vad du tycker.
Citera
2009-05-18, 14:37
  #11
Medlem
snuskers avatar
Ojdå! Förhoppningsvis så är inte Solid Snakes sista dagar räknade.

Håller tummarna!
Citera
2009-05-18, 14:39
  #12
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postboxen
Själv har jag än så länge inte blivit jätteimponerad av MGS4, då jag tycker att spel borde ha mer än grym grafik och en grym (antar jag) story.

Du kan omöjligt säga att MGS4 inte levererar grym action rakt igenom tillsammans med flera olika möjligheter att klara spelet på. Men den diskussionen hör ju egentligen hemma i MGS4 tråden

Att MGS5 skulle annonseras ser jag som en gudabenådning, jag var nära tårar när jag hade klarat 4:an och insåg att det faktiskt var slut nu. Kan de leverera en 5:a med samma eller bättre grafik, med lika bra story och gameplay så hamnar detta som dess fyra föregångare på 10 i topp listan någonsin.

Jag är däremot en av de som hoppas att det inte kommer till multiplatform, MGS har varit lite av ett flaggskepp för Playstation i det senaste och jag tror som Postboxen att det kan bli jobbigt för alla andra ej-PS-fanboys att sätta sig in i storyn.

JAg håller bara tummarna!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback