2009-05-17, 23:02
Medlem
Dungles avatar
Tja love buggs!
Tycker att det saknas en tråd där man kan dela sina mysiga å fina kärleks-citat och tiny love stories. Jag själv försöker komma på så många som möjligt för att göra bra och trevliga sms t.ex.

Så nu finns den tråden, jag hoppas den kommer funka som en liten bank där man kan fiska citat att skicka till sina kära eller att väva in i sin dikt typ

Jag börjar:
- Good friends are like stars. You dont always see them, but you know they are always there.

- Ingenting varar förevigt, vill du vara mitt ingenting?

tare' lugnt
Citera
2009-05-17, 23:15
Medlem
Brukar bli något i stilen
- Jag har aldrig träffat någon som dig
- Du är den finaste jag vet
Det var ju ngt iaf
Citera
2009-05-18, 09:10
Medlem
MysigaBrallors avatar
Det är väl bara skriva ifrån hjärtat eller? Om du inte bara försöker ligga såklart, då är det väl bara kolla lyrics på någon kärlekslåt och ändra texten efter dina behov.
Citera
2009-05-18, 09:53
Medlem
SummaSummarums avatar
Borde inte den stora tråden om kärleks citat vara lite större?
Citera
2009-05-18, 10:31
Medlem
Daniel501s avatar
"Roses are red, violets are blue.. a face like yours belongs to the zoo.."

Mvh,
Citera
2009-05-18, 10:37
Medlem
Allt utan blöja går att töja.
Citera
2009-05-18, 10:44
Medlem
Haywoods avatar
Kanske inte så postivit, men väldigt bra citat om kärlek från Neil Gaiman om man någonsin varit olyckligt kär.

Citat:
Ursprungligen postat av Neil Gaiman
“Have you ever been in love? Horrible isn't it? It makes you so vulnerable. It opens your chest and it opens up your heart and it means that someone can get inside you and mess you up. You build up all these defenses, you build up a whole suit of armor, so that nothing can hurt you, then one stupid person, no different from any other stupid person, wanders into your stupid life...You give them a piece of you. They didn't ask for it. They did something dumb one day, like kiss you or smile at you, and then your life isn't your own anymore. Love takes hostages. It gets inside you. It eats you out and leaves you crying in the darkness, so simple a phrase like 'maybe we should be just friends' turns into a glass splinter working its way into your heart. It hurts. Not just in the imagination. Not just in the mind. It's a soul-hurt, a real gets-inside-you-and-rips-you-apart pain. I hate love.”
Citera
2009-05-18, 10:53
Medlem
Herr_Oins avatar
Tycker att den gamla klassiska "I'm so glad I found you" är en av de absolut bästa. Används ypperligt i David Lindh and The Hail Marys' låt med just den titeln.

Annars så slängde ju Ben Folds ur sig en fin liten sak (från låten "The Luckiest"):

I don't get many things right the first time
In fact, I am told that a lot
Now I know all the wrong turns, the stumbles and falls
Brought me here

And where was I before the day
That I first saw your lovely face?
Now I see it everyday
And I know

That I am
I am
I am
The luckiest.
Citera
2009-05-18, 15:28
Medlem
Beskkovs avatar
Detta använder jag ofta

" Drick mig snygg och gör det snabbt för jag är kåt "
Citera
2009-05-18, 15:32
Bannlyst
Gick ute en kväll i med en person och konstigt nog så kunde man bara se en väldigt stark stjärna på himlen just då.

Så jag sa till denne person

- Titta upp på stjärnan där, du lyser lika starkt som den för mig.

Detta uppskattades väldigt mycket, men själv tyckte jag det inte var så märkvärdigt.
Citera
2009-05-18, 15:36
Medlem
Dungles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SummaSummarum
Borde inte den stora tråden om kärleks citat vara lite större?

Den skapades ju nyligen, den blir nog större

Jag gillar "Get me a spoon so I can eat your foam" Den brillierade en tjejkompis med när vi beställde cappuccino, mycket lyckad faktiskt
Citera
2009-05-18, 15:39
Medlem
Jag brukar typ kurra som en katt och säga: "Det är jag som är lejonhannen, och du är min lejonhona!"
Sen nafsar jag henne i nacken!

Turligt nog så hade jag tre kattungar i mitt kollektiv, och en brud jag raggade på, och sa att katterna var våra "lejonbarn"

När sommaren var slut så skrev jag till henne typ "blablabla... hoppas lejonbarnen kan bli fler någon gång"

Väldigt uppskattat!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in