• 2
  • 3
2009-05-20, 08:19
Medlem
Cantorass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dengue
Jo för fan. Allt ifrån små burkar på nån deciliter till tokburkar på typ fyra liter.
Dom säljer till och med acafoetida på små, nätta burkar.
Nackdelen med butiken, förutom sunkigheten, är också att personalen inte snackar svenska och engelskan har en brytning som ändå gör det ganska omöjligt att förstå.
Trots det är det läge för ett hmmm...intressant besök.

Taj Mahal Livs på Kammakargatan är ett annat alternativ - inte alls lika sunkigt och ett större sortiment. Indian food center är dock oslagbart om man är ute efter kryddor i 10 kg förpackningar.
Citera
2009-05-22, 00:28
Medlem
Dengues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cantoras
Taj Mahal Livs på Kammakargatan är ett annat alternativ - inte alls lika sunkigt och ett större sortiment. Indian food center är dock oslagbart om man är ute efter kryddor i 10 kg förpackningar.

Coolt. Det blir ett besök där i nästa vecka!
Citera
2009-05-22, 13:59
Medlem
SexyBeasts avatar
Att göra en egen curry är inte alls svårt, det är festligare, godare och allt du behöver är en mortel. Samt ingredienser då.

Den färdigblandade curryn man köper på ICA smakar skolcurry, det beror förstås på att det är samma curry som skolan använde i sina curryrätter, något som, om inte annat, borde ge en fingervisning om objektets kvalitet.
Citera
2009-05-22, 22:16
Medlem
Kruzs avatar
Kolla upp Gary Rhodes, en Engelsk kock som gjort en serie avsnitt där han är i indien och lär sig koka indisk mat. Tycker det är intressant och ett och annat lär man sig, men han själv är ganska seg som kock/person dock.

Kanske finns "Rhodes across India" på Youtube om du har tur.

Gällande currys starkhet, men jag har lärt mig att man får aktivera curryn precis som chilin genom att fräsa till den i enbart olja innan du häller i resten av ingredienserna för att curryn skall bli lite hetare.
Citera
2009-06-22, 00:11
Medlem
Masingas avatar
Finns det ngn bra indisk butik där de kryddor i Sthlm där man kan gå och köpa loss lite fin kvalitetskrydda?
Citera
2009-06-22, 00:23
Medlem
SpaceCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Finns det ngn bra indisk butik där de kryddor i Sthlm där man kan gå och köpa loss lite fin kvalitetskrydda?
Det har redan nämnts 2 i tråden, som inte är alltför lång för att ögna igenom
Kungsholmsgatan och Kammakargatan.

Dessutom har ju Govidas, Hare Krishnas ställe vid Fridhemsplan, en butik.

Har en bekant som ibland köper med sig mat från Govindas, men jag har lite svårt för det.
Finns det någonting i det indiska köket som inte smakar spiskummin?
Senast redigerad av SpaceCat 2009-06-22 kl. 00:29.
Citera
2009-06-22, 00:28
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceCat

Det har redan nämnts 2 i tråden, som inte är alltför lång för att ögna igenom
Kungsholmsgatan och Kammakargatan.

Dessutom har ju Govidas, Hare Krishnas ställe vid Fridhemsplan, en butik.

Har en bekant som ibland köper med sig mat från Govindas, men jag har lite svårt för det.
Finns det någonting i det indiska köket som inte smakar spiskummin?

Hehe, som tur är så gillar jag spiskummin Tack för svar iaf.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in