2010-03-09, 22:50
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borjeboy
seger för bayern idag gör att det ser ut som att bundesliga får den där 4e platsen
Äntligen!
Citera
2010-03-09, 22:54
Medlem
Ja då kan vi konstatera att den italienska ligan är världens fjärde bästa. Inte fy skam iofs, men långt ifrån fornstora dagar.
Citera
2010-03-09, 22:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Ja då kan vi konstatera att den italienska ligan är världens fjärde bästa. Inte fy skam iofs, men långt ifrån fornstora dagar.

det är dock inte helt klart ännu men om milan åker imorgon då är det nästan helt klart
Citera
2010-03-09, 23:01
Medlem
Ja är nog kört nu för Italien men det där jävla coeffiecient systemet är så jävla invecklat. Dessvärre blir polariseringen av den absoluten toppen i CL värre om Tyskland får 4:a lag. Åtminstone på kort sikt. Roma eller Fiorentina utöver de stora drakarna kan jag åtminstone se framför mig i en CL semi, det kan jag inte med något lag i Tyskland, exklusive Bayern då.

Därimot är Bundesliga jävligt sund vilket får mig att tro att BL på längre sikt kan bli världens bästa liga. Premier League exempelvis ligger ju koma i dagsläget ekonomiskt.
Citera
2010-03-09, 23:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bnnbl
Ja är nog kört nu för Italien men det där jävla coeffiecient systemet är så jävla invecklat. Dessvärre blir polariseringen av den absoluten toppen i CL värre om Tyskland får 4:a lag. Åtminstone på kort sikt. Roma eller Fiorentina utöver de stora drakarna kan jag åtminstone se framför mig i en CL semi, det kan jag inte med något lag i Tyskland, exklusive Bayern då.

Därimot är Bundesliga jävligt sund vilket får mig att tro att BL på längre sikt kan bli världens bästa liga. Premier League exempelvis ligger ju koma i dagsläget ekonomiskt.

jag håller med dig, det finns dock riktigt bra klubbar i hamburg som haft oflyt med skador men de kan tänkas nå sista CL platsen och det hoppas jag nästan att dom gör
Citera
2010-03-09, 23:21
Medlem
Klart att Serie A är sämre än Bundes.

Italien befinns i ett prekärt tillstånd. Svagt i Kina och ännu sämre i Vancouver.
Sånt smittar av sig på fotbollen.

Bundes är nog underskattat, inte lika stark som Premier eller La Liga
Men i det senare fallet kommer fallet. Spanien med sin grekiska ekonomi har inte en chans i fortsättningen att köpa spelare som dom gjort. Och därutöver har då det meterologiska klimatet inte samma försteg.

Det blir nog Premier och Bundes som glänser i kommande år i Champion.

Men vem vinner i Mandelas land?
Därom tviste di lärde just i denna stund.
Kanske ett afrikanskt land, dock inte Sydafrika.
Citera
2010-03-11, 15:02
Bannlyst
BAYERN----------------NOT OUT
STUTTGART------------NOT OUT
W.BREMEN-------------NOT OUT
WOLFSBURG-----------NOT OUT
HAMBURGER-----------NOT OUT
HERTHA----------------OUT

FIORENTINA------------OUT
INTER------------------NOT OUT
MILAN------------------OUT
JUVENTUS--------------NOT OUT
ROMA------------------OUT
GENOA-----------------OUT
LAZIO------------------OUT

Statistiken talar sitt tydliga spår, man måste vara en idiot för att förneka Bundesligas rätt till ett extra lag.
Citera
2010-03-11, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GUNIT

Statistiken talar sitt tydliga spår, man måste vara en idiot för att förneka Bundesligas rätt till ett extra lag.

Det enda tyska laget som åkt ut (Hertha Berlin) ligger klart sist i Bundesliga med 3 segrar på 23 matcher. Detta medan två av de tre lagen som gör upp om Bundesliga titeln inte ens är med i årets europacuper, visar vilken bredd tyska ligan har.

Samtidigt ser ligatabellen ut som vanligt i Italien vilket betyder att det är de bästa italienska lagen som ställt upp i Europa och väl där fatalt misslyckas.

Detta förstärker bara bilden av tyska ligan som betydligt bättre än den italienska.
Citera
2010-03-11, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trocker
Det enda tyska laget som åkt ut (Hertha Berlin) ligger klart sist i Bundesliga med 3 segrar på 23 matcher. Detta medan två av de tre lagen som gör upp om Bundesliga titeln inte ens är med i årets europacuper, visar vilken bredd tyska ligan har.

Samtidigt ser ligatabellen ut som vanligt i Italien vilket betyder att det är de bästa italienska lagen som ställt upp i Europa och väl där fatalt misslyckas.

Detta förstärker bara bilden av tyska ligan som betydligt bättre än den italienska.

Ja som sagt, snart är det dags för en "Är den italienska ligan sämre än Ligue 1?" tråd.
Citera
2010-03-11, 23:14
Medlem
nasdors avatar
I och med dagens resultat är dom tyska lagen dom som presterat bäst i Europa hittills. England tvåa och Spanien trea.
Senast redigerad av nasdor 2010-03-11 kl. 23:22.
Citera
2010-03-11, 23:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nasdor
I och med dagens resultat är dom tyska lagen dom som presterat bäst i Europa hittills. England tvåa och Spanien trea.
Yes, och en sak till: Frankrike är fyra.

Och ja, dom kommer dra iväg ännu mer från italienarna så fort Bordeaux inkasserar sina 5 bonuspoäng
Citera
2010-03-11, 23:27
Medlem
joper2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GUNIT

Vad ska Tyskland med ett extralag i CL till när de år efter år gör patetiska insatser i den största turneringen? Italien på all-time low presterar t.o.m. bättre än Bundesligaklubbarna i CL. Det är ju mer tråkigt att de tyska klubbarna får mindre chans att glänsa i andrahandsturneringen Europa League. Tyskland kommer inte vinna ett CL på decennier, sov så gott lilla pojke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in