2009-05-17, 15:04
Medlem
IeatWhitePeoples avatar
som topic, vad tycker ni om tatueringar bakom örat?

jag ska vara ärlig och har tänkt på det ett tag, tills jag var på malmöfestivalen förra året och såg på Atmosphere och Brother Ali och där var nån WT med en tatuering bakom örat där det stog "Westside" i OT-English...

Och hur ser arbetsmarknaden på folk med tatuering bakom örat?
Om man nu ska tatuera sig bakom örat...vad bör då vara där enligt er?

finns det en tråd om detta så sry... hitta tyvärr inte det
2009-05-18, 19:51
Medlem
BarbieBottoms avatar
Har man en tatuering bakom örat så syns den ju knappt, speciellt inte om man har lite hår. Så den är ju inte svår att täcka. Annat är det ju om den går långt ner på halsen. Men varför dölja egentligen?
Motivet är som med alla andra tatuering, bör vara något som DU gillar och vill ha. Skit i vad andra tycker.

Jag har en rätt stor räv bakom mitt öra, och den är toksöt
2009-05-18, 20:20
Medlem
IeatWhitePeoples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarbieBottom
Har man en tatuering bakom örat så syns den ju knappt, speciellt inte om man har lite hår. Så den är ju inte svår att täcka. Annat är det ju om den går långt ner på halsen. Men varför dölja egentligen?
Motivet är som med alla andra tatuering, bör vara något som DU gillar och vill ha. Skit i vad andra tycker.

jojo för all del, men kan arbetsgivare och liknande dra vissa slutsatser pga tattueringen?
2009-05-18, 20:24
Medlem
BarbieBottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IeatWhitePeople
jojo för all del, men kan arbetsgivare och liknande dra vissa slutsatser pga tattueringen?

Kan de säkert, men det är deras problem. Skulle aldrig dölja något av mitt utseende för att göra en annan person nöjd.
2009-05-18, 20:24
Medlem
citronsafts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IeatWhitePeople
Javisst kan de det. Vilken arbetsmarknad tänker du på?
2009-05-18, 20:25
Medlem
IeatWhitePeoples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av citronsaft
Javisst kan de det. Vilken arbetsmarknad tänker du på?

pluggar för tillfället nu till flygledare
men ifall nu de skulle skita sig har jag ingen aning om vad jag ska "falla" tillbaka på, så vilka arbetsmarknader tror du dom skulle bli lite skeptiska i?
2009-05-18, 20:27
Medlem
Skullheads avatar
Du kan glömma många service yrken om du skaffar synliga tatueringar, sen så självklart är vissa chefer bättre än andra. Finns ju folk som jobbar på resturang med synliga tatueringar, men det är långt ifrån alla ställen som är så liberala med det.

Jobbar själv inom industri, och inte en jävel som påpekat mina tatueringar, förutom att dom visat egna dom gjorde när dom var unga
2009-05-18, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarbieBottom

Du bor möjligtvis inte i sthlm o brukar hänga på rockställen. Om så är fallet diggar jag din räv! =)
2009-05-18, 20:55
Medlem
IeatWhitePeoples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amfksp
Du bor möjligtvis inte i sthlm o brukar hänga på rockställen. Om så är fallet diggar jag din räv! =)

jag har sett nån med en orange (?) räv med typ vit/ljus (?) mage? något söt sådan? hade hon också svart hår? någorlunda långt ?
2009-05-18, 21:16
Medlem
MisterGGs avatar
Det finns trådar om hur arbetslivet ser på tatueringar.

Posta där.

/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in