Citat:
Ursprungligen postat av balba
Finns ju läkemedel och sånt som hjälper i värsta fall. Annars är väl träning och stretching bra sen ska du självklart sluta snus/röka om du nu gör det.
Ett av mina problem är ju att jag inte får någon hjälp från sjukvården då de bestämt sig för att jag är "utbränd" så fort jag blir dålig. Detta eftersom jag då envisas med att jobba 60-70 timmarsveckor som norm.
Jag har därför tagit min hälsa i mina egna händer och med hjälp av kunnigt folk både i min närhet och här på Fb så tänker jag lära mig allt jag behöver om mig själv och min kropp.
Strechning, antecknat...ska köra mycket med detta, utöver det andra jag tränar med.
Rökningen *host*...jag röker 3-5 cigg om dagen. Gjorde en lungröntgen för ett par månader sedan och min läkare sa att det inte syntes på bilderna att jag var rökare och att jag kan fortsätta med denna lilla mängd om jag måste.
(Givetvis så är det bättre att sluta helt men jag är inte där än, har gått från 30 om dagen i 30 år till denna nivå)
Skall tala med läkaren på tisdag så får vi se om det händer något. Tills dess gör jag vad jag kan själv för att lösa problemet.
Man måste vara både stark och påläst INNAN man går till doktorn!