Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-05-17, 01:23
Medlem
BobWilliss avatar
Denne "Hjälpmoderator" Hamilkar har den otroligt dåliga smaken att radera fullkomligt relevanta inlägg i tråden om huvudet och kroppen som hittats i Gälivare.
https://www.flashback.org/showthread.php?t=916556

Okej att man kan göra snabba misstag, men borde man istället då inte rätta till felen och ta tillbaka inläggen istället för att hålla på och köra sin "jag-har-minsann-rätt-men-nu-gjorde-jag-ett-misstag-och-kan-inte-backa-för-min-heder-kan-skadas-stile n"

Fick jag två tillsägelser för att HAN gjort fel från början. Känns som ett satans omständigt system där moderatorerna skall radera godtyckligt och inte genast rätta till sina misstag när det är uppenbart fel.

Ämne 2:
Vi vet alla att kriminalfall inte alltid har de lättaste och logiska lösningarna, alla trådar är fyllda med spekulationer om vad som kan ligga bakom, vem som kan ligga bakom etc. Sedan när ska man inte få lägga fram teorier när det bevisligen inte framkommit att det inte ligger till på det sättet?

Och om brotten kan vara totalt förvirrande som tex ilandflytande fötter utan förklaring, grisbönder som styckar och begraver dröser med horor, eller seriemördare och sekter som lämnar sina egna signaturer, kan de utlösande faktorerna vara minst lika udda och långsökta.
2009-05-17, 01:38
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BobWillis
Denne "Hjälpmoderator" Hamilkar har den otroligt dåliga smaken att radera fullkomligt relevanta inlägg i tråden om huvudet och kroppen som hittats i Gälivare.
https://www.flashback.org/showthread.php?t=916556

Okej att man kan göra snabba misstag, men borde man istället då inte rätta till felen och ta tillbaka inläggen istället för att hålla på och köra sin "jag-har-minsann-rätt-men-nu-gjorde-jag-ett-misstag-och-kan-inte-backa-för-min-heder-kan-skadas-stile n"

Fick jag två tillsägelser för att HAN gjort fel från början. Känns som ett satans omständigt system där moderatorerna skall radera godtyckligt och inte genast rätta till sina misstag när det är uppenbart fel.

Ämne 2:
Vi vet alla att kriminalfall inte alltid har de lättaste och logiska lösningarna, alla trådar är fyllda med spekulationer om vad som kan ligga bakom, vem som kan ligga bakom etc. Sedan när ska man inte få lägga fram teorier när det bevisligen inte framkommit att det inte ligger till på det sättet?

Och om brotten kan vara totalt förvirrande som tex ilandflytande fötter utan förklaring, grisbönder som styckar och begraver dröser med horor, eller seriemördare och sekter som lämnar sina egna signaturer, kan de utlösande faktorerna vara minst lika udda och långsökta.
1. Det var inte jag som gjorde de ursprungliga raderingarna, utan en annan krimmoderator. Däremot får jag säga att jag delar dennas bedömning om att ett inlägg som utan någon som helst substantiering föreslår att ett funnet lik i gällivaretrakten har blivit mördad av "en sekt köttätande samer" som hade ätit upp en "ståckholmare" men "blivit för mätta för att orka göra sig av med kroppsdelarna som de vanligtvis gör" saklöst kan raderas som trams. Men även om jag inte hade gjort det, utan återställt raderingen, så hade du i alla fall åkt på tillsägelse för brott mot regel 0.06.

2. Har du synpunkter på modereringen ska du inte gnälla i tråden om det, för då åker du ofrånkomligen på tillsägelse för brott mot regel 0.06 om jag är ute och modererar. Om du vill klaga på en radering, kan du skicka PM.et till samtliga krimmods - Carl Hamilton, Troian, Tantalora, Caimen och jag, så når det garanterat den som är ansvarig.

Synpunkter på modereringen ska alltså först tas i PM. Här har du i stället undvikit PM helt och hållet. Först begår du regelbrott genom att gnälla i tråden, och sen går du direkt till att gnälla över detta i en tråd i Flashback.
2009-05-17, 01:38
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
1) Hur kan du veta vem av moderatorerna som raderade inläggen?

2) Din teori var trams. Kannibal-samer? Kom igen...

3) Jag vill klaga på en Moderator/ett beslut av en Moderator

När du följt infon under 3) så kan du skicka ett PM så öppnar jag tråden igen.

Tills dess är den låst

// Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in