2009-05-16, 19:14
Medlem
Finns det något bra sätt att få skäggstråna att bli tjockare? Antar att det är svårare att skaffa fler skäggporer (fler skäggstrån)

Exempel: Sångaren i Clutch-Neil Fallon
http://www.myasorubka.ru/uploads/clutch_neil_fallon.jpg
Citera
2009-05-16, 20:00
Medlem
Jag tror att antalet hårsäckar i ansiktet och avståndet mellan dessa är genetiskt betingat, och inte något man kan påverka. Önskar dock innerligt att jag hade lika tätt och massivt skägg som mannen på din bild. När jag själv försöker odla skägg ser jag tyvärr ut som killen i jackass två som får pubishår klistrat i ansiktet.
Citera
2009-05-16, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vattenbuffel
Jag tror att antalet hårsäckar i ansiktet och avståndet mellan dessa är genetiskt betingat, och inte något man kan påverka. Önskar dock innerligt att jag hade lika tätt och massivt skägg som mannen på din bild. När jag själv försöker odla skägg ser jag tyvärr ut som killen i jackass två som får pubishår klistrat i ansiktet.

Mjo...
Dave England Jackass är rå tunga förövrigt

Men, som sagt hur gör man för att få håren att bli riktigt tjocka å maffiga?
Citera
2009-05-19, 22:02
Medlem
Ingen som har någon ide om hur man kan göra?
Citera
2009-05-19, 22:04
Medlem
Kalletraebens avatar
Är du ung så gäller det väl att raka sig gång efter gång, efter gång. Då ska skäggsstråna både växa snabbare och bli tätare.

Kan dock vara en seglivad myt, men hör den titt som tätt, så värt att testa.
Citera
2009-05-19, 22:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Schaggy
Ingen som har någon ide om hur man kan göra?

Färga det svart då, då kanske det ser tjockare ut, ljust skägg tycker jag alltid ser tunnare ut för att det är just ljust och man ser igenom osv.

Annars nä, du kan inte få tjockare skägg om det inte går att göra via nån sorts kosmetiskt ingrepp i form av plastikkirurgi där man tar hårsäckar från ett ställe och placerar på ett annat, vafan vet jag men det är enda alternativet tills dess du blir vuxen .
Citera
2009-05-19, 22:19
Medlem
Apelsinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalletraeben
Är du ung så gäller det väl att raka sig gång efter gång, efter gång. Då ska skäggsstråna både växa snabbare och bli tätare.

Kan dock vara en seglivad myt, men hör den titt som tätt, så värt att testa.

Ja, det är sedan länge avhandlat som myt. Anledningen att folk tror det är för att när skägget börjar växa så rakar man sig, skägget fortsätter att utveckla sig i samma takt som om man inte hade rakat sig. Grejen är väl att folk ofta rakar sig ofta i början när skägget utvecklas ganska fort vilket leder till att folk kopplar det samman med rakningen.
Senast redigerad av Apelsinen 2009-05-19 kl. 22:21.
Citera
2009-05-19, 22:40
Medlem
kings1zes avatar
Finns några på www.beardboard.com som kört med rogaine! Ge det ett försök!
Citera
2009-05-20, 00:32
Medlem
Giffoxs avatar
Transplantera hårsäckar eller gå till en häxdoktor, alternativen är likvärdiga.
Citera
2009-05-20, 10:31
Medlem
Aimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apelsinen
Grejen är väl att folk ofta rakar sig ofta i början när skägget utvecklas ganska fort vilket leder till att folk kopplar det samman med rakningen.

Personligen tror jag snarare anledningen är att de första gångerna man rakar sig är håren inte alls grova, utan väldigt "fjuniga". Med tiden blir de grövre vilket många tror beror på rakningen samtidigt som man rakar bort toppen, då blir det ett "plattare" strå som ser grövre ut.
Citera
2009-05-20, 10:57
Medlem
jumpcuts avatar
Man fods med harsackar, det ar alltsa ingenting som utvecklas fran ingenstans.

Ett satt att skapa illusionen av ett tjockare skagg ar att farga det morkt.
Citera
2009-05-20, 19:48
Medlem
olskis avatar
Mascara
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto