Jag har bara hört det i Kurt Olsson-filmen och det var ungefär "fick du snulle nu?"
Jag tycker att det låter mer som U än Ö.
Därefter har jag själv ibland använt uttrycket.
Googlande gör mig inte klokare men som sagt så minns jag det från nämnda film.
EDIT
Den som söker ska finna
Kurt Olsson - filmen om mitt liv som mig själv
Citat:
* - Vad va de nu detta nu då? Ha? - En fis i vinden. - Fis i....Vet du hur himla fort en sån satellit kan gå egentligen? (Kurt) - Men det vet la du. - Arne? - Ja. (Arne) - Hur snabbt går en sputnik? (Kurt) - 33347,3 km i timmen. (Arne) - Fick du snulle nu eller? (Kurt) - Tror jag inte på. Jag tror inte ryssarna kan bygga nåt som går så fort. Kanske, jag säger kanske om jänkarna gjorde en.
* - Asta, jag blir fullkomligt tokig! Jag går ut och räknar några spårvagnar... (Olle, Kurts pappa)
* - Nämen stopp nu vänta lite. Vad ä detta nu då? Gun! Men du kan väl inte säga nej till det? Men du kan väl inte slänga luren rakt i ansiktet på telefonen, i radion?! (Kurt)
* - Asta, nu blir jag galen! Nu kommer det igen, nu ska jag ta livet av mig, nu gör jag det. Jag ska gå ut och lägga mig på spåret. (Olle) - Ja, gör du det så sätter jag på kaffet under tiden. (Asta, Kurts mamma)
* -Vet du vad Asta? Jag ska ta livet av mig! Jag ska lägga mig på spåret framför trean....nää, fyran tar jag nog! (Olle, Kurts pappa)
* (när Kurt pratar i telefonen)-Hallå är Gudrun där? (Kurt) -MÅSTE DU GAPA SÅ?!?!?! (Olle, Kurts pappa) -JA FÖR GUDRUNS MORMOR ÄR DÖV!(Kurt)
* -Mamma, jag har förlovat mig! (Kurt) -Jaha, nu är han med barn också. (Olle) -Mhm, då ska ni väl gifta er också antar jag? (Olle) -Det sa hon ingenting om! (Kurt) -Jaha, men vart ska ni bo då? Här?! Och vad ska ni leva på då? Din Hermods-kurs?! Ska ni bo här och leva på din Hermods-kurs?!?!? Nu kommer det igen, jag ska ta livet av mig. (Olle)
Min uppfattning av uttrycket är mer att "där fick du"