Citat:
Ursprungligen postat av
2britter
Var man medveten om DNA spårning vid den tiden? Kommer inte ihåg när man började leta efter DNA. Tyckte man bara hörde talas om fingeravtryck. Kläderna som Tor gömdes under verkades ju inte ha blivit så grundligt undersökta.
Man började kunna DNA-spåra på hemmaplan i Sverige på 1990-talet då vi byggde ut vår kompetens. Innan dess skickades brottsplatsprover till speciella laboratorier utomlands, främst till England tror jag.
Det sägs att det alltid finns spår efter en mördare. Och om det nu var samme GM som mördade Tor och Gerd, så hade han ju hanterat två kroppar. Något borde ha avsatts tycker man, mjäll, hudflagor, hårstrån etc.
Det där med att BO skulle ha gömts under kläder har undgått mig. Trodde det var pressenning el. dyl.
Tor var tydligen mycket väl övertäckt vill jag minnas. GM och/eller kumpan måste alltså ha rört sig inne i huset då för att hitta något att täcka dem med? Och sedan hanterat kläderna, burit in dem i ladan och placerat dem på kropparna. Man tycker att det skulle ha avsatts något.
.