2026-04-09, 22:44
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Förutsatt att nu inte polis och åklagare sitter inne med en massa bonusmaterial som vi inte känner till så kan det ju vara så att åklagaren bara sitter med bevisuppgiften att dna finns på kvinnans vrister.
(Sannolikt är det efter att dna ägaren har släpat bort kvinnan)
Det kan ju vara så att JJ nekar till mord men erkänner brott mot griftefriden med hänvisning att hans kompis mollgan utförde mordet.
Det tror jag kan vara ett mardrömsscenario för åklagaren om det inte finns så mer bevismaterial.

Fast kompisen Mollgan blir ju lite som Mats Alms kinesiska gangsters. Det räddade honom inte från griftefridsdomen. Jag ser det som sannolikt att du måste med något mer substantiellt än så. Om inte annat namnge personen. Samt förklara din närvaro på brottsplatsen med något mer trovärdigt än att du åkt dit för att hjälpa en kompis som bara var där för att prata med paret men råkade slå ihjäl dem.
Citera
2026-04-09, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blessed81
[/b]
Vad grundar du det på? Vad vet du om honom? berätta
Inget mer vad som kommit fram
Flera flyttar
Citera
2026-04-09, 22:47
Medlem
Citat:
kraftig våld ifrån ingensstanns vet vi inget om än. Det kan finnas ssolklara motiv osv vi inte känner till de utreder ju det just nu.

Menar väl mer att inget i Brattås tyder på eskalerande våld.
Citera
2026-04-09, 22:48
Avstängd
Blessed81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Inget mer vad som kommit fram
Flera flyttar
Det är inget konstigt i sig flytta flera gånger, det kan finnas helt logiska förklaringar till det med vi inte vet om.

Jag menar man brukar inte flytta bara för skojsskull, jag har gjort det själv många gånger och bara flytten i sig är jävligt jobbig
Citera
2026-04-09, 22:49
Medlem
JJ deklarerade 24k ifjol och enligt medias artiklar under dagen har han deklarerat mycket låg inkomst under längre tid. Därav kan man se att han inte arbetade heltid och vitt iallafall.
Citera
Medlem
Citat:
Det är inget konstigt i sig flytta flera gånger, det kan finnas helt logiska förklaringar till det med vi inte vet om.

Jag menar man brukar inte flytta bara för skojsskull, jag har gjort det själv många gånger och bara flytten i sig är jävligt jobbig
Nej det är inte så konstigt
Men det beror på om det kommer fram mer
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Inget belägg så.. men flyttat runt (vilket iof inte Linköping mannen gjorde) men verkar inte haft jobb eller stabilt kontaktnät

En granne spekulerade ju i att han hade nån sorts skiftsjobb eftersom han kom och gick på udda tider. Vilket så klart lika gärna kan vara en knasbollsindikator. Så gott som obefintlig inkomst pekar väl också i sån riktning.
Citera
2026-04-09, 22:50
Avstängd
Blessed81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Menar väl mer att inget i Brattås tyder på eskalerande våld.
Verkar ju som brattås paret fick mycket mera eskalerande våld än de i linköping iaf. Eller hur menar du?
Citera
2026-04-09, 22:51
Avstängd
Blessed81s avatar
Citat:
En granne spekulerade ju i att han hade nån sorts skiftsjobb eftersom han kom och gick på udda tider. Vilket så klart lika gärna kan vara en knasbollsindikator.
Det låter som en mycket trolig teori ja
Citera
Medlem
Citat:
En granne spekulerade ju i att han hade nån sorts skiftsjobb eftersom han kom och gick på udda tider. Vilket så klart lika gärna kan vara en knasbollsindikator.

Vill du länka?
Citera
Medlem
Citat:
Ja
Det borde komma mer info
Från arbetsplats tex
Om det fanns nån sån
Nattjobb?
Citera
2026-04-09, 22:53
Medlem
F3ttans avatar
Citat:
Men hur vet ni han är helt okänd för dem och utan motiv.

Hur kan ni vara så säkra på det menar jag.

FÖRSTÅR DU??

Om han vart intressant för dem tidigare hade väl han vart inkallad på förhör långt tidigare och då även blivit topsad.

Fattar du nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in