Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-05-15, 18:23
Medlem
Hallå!

Sitter här med en laptop som plötsligt slutat fungera. Jag kommer inte in in i windows inte ens i safetymode. Jag försökte nyss att instalera om windows xp på den och får då en bluescreen som säger:

Setup did not find any hard disk drives installed in your computer.
Make sure any hard disk drives are powered on and properly connected to your computer, and that any disk-related hardware configuration is correct. This may involve running a manufacturer-supplied diagnostic or setup program.

Jag har kört BIOS diagnostic och den hittar inte heller disken. Nu undrar jag om drivrutinerna är helt borta från disken eller om den har blivit bränd och det kanske behövs en ny disk.
Tack!
Citera
2009-05-15, 18:27
Medlem
jocce0s avatar
När den laddar allt efter du stoppat in Windows skivan så trycker du på F6 och installerar Sata drivarna :P

Ha dom på en diskett
Citera
2009-05-15, 18:30
Medlem
jag saknar alla tillhörande skivor. Och jag hittar inga speciella SATA drivisar på compaqs sida för modellen. Finns de någon annanstans? det får gå via cd-romen då
Citera
2009-05-15, 18:36
Medlem
jocce0s avatar
Det ska gå att gå in i BIOS och ändra en Sata grejj :P kommer inte riktigt ihåg vad den heter

men disablar du den så kommer disken gå lite segare än normalt men du kan installera ditt windows och sen installera drivarn efter.
Citera
2010-02-06, 14:15
Medlem
Daven90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jocce0
Det ska gå att gå in i BIOS och ändra en Sata grejj :P kommer inte riktigt ihåg vad den heter

men disablar du den så kommer disken gå lite segare än normalt men du kan installera ditt windows och sen installera drivarn efter.

Bumpar denna tråden i hopp om att få hjälp med min laptop, har en compaqnx6310 som ja måste ominstallera på grund av virus o dylikt. jag har disablat sata native, men skärmen blir bara svart när jag försöker starta upp den med skivan...
Citera
2010-02-06, 16:36
Medlem
Daven90s avatar
Ingen som kan hjälpa till lite? kan tillägga att jag kommer in på xp utan skiva, men kan inte göra nåt iom virusen så en ominstallation vore på sin plats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in