2009-05-15, 16:35
Bannlyst
tänkte höra om grejen stämde som jag fick höra av en bekant.
alkohol och tjack var mer hälsosamt än endast tjack, då alkoholen tunnar ut blodet och minskar risken för blodproppar/hjärnblödningar, stämmer dessa påståenden?
Citera
2009-05-15, 16:44
Medlem
jerros avatar
Inte alls omöjligt, Jag kunde få riktigt tjockt blod efter x antal dygn sittandes i samma position.
Citera
2009-05-15, 16:48
Bannlyst
nån som vet hur stor risken är mellan nasalt iv och att bomba? att råka få blodpropp lr hjärnblödning?
Citera
2009-05-15, 17:38
Medlem
StorSnokens avatar
aspirin tunnar även ut blodet. Därför man brukar köra aspirin när man kör efedrinkur vad jag vet, för att minska risken för blodproppar.
Citera
2009-05-15, 17:43
Medlem
jerros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teagan
nån som vet hur stor risken är mellan nasalt iv och att bomba? att råka få blodpropp lr hjärnblödning?

Det är nog lättare att få hjärnblödning om du fläskar i dig en fet panna, Än om du snortar eller bombar. Någon källa på det har jag inte.
Citera
2009-05-15, 17:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av StorSnoken
aspirin tunnar även ut blodet. Därför man brukar köra aspirin när man kör efedrinkur vad jag vet, för att minska risken för blodproppar.

härligt, folk får gärna kommer med fler tips.
Citera
2009-05-15, 17:50
Medlem
gorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teagan
härligt, folk får gärna kommer med fler tips.

Vitlök ska väl vara blodförtunnande... bör bombas för bäst effekt
Citera
2009-05-15, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorSnoken

Det är inte av den anledningen aspirin ingår i ECA-stacken.
Anledningen till att aspirin ofta kombineras med efedrin och koffein är för att öka energiförbrukningen(sägs det, hurvida det faktiskt finns studier som bekräftar det vet jag inte) i syfte att uppnå ett kaloriunderskott för att gå ner i vikt.

Mekanismen som föreslås är att aspirinets blodförtunnande effekt ska ge synergieffekter med efedrinet och koffeinet.
Citera
2009-05-15, 18:17
Medlem
StorSnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evig
Det är inte av den anledningen aspirin ingår i ECA-stacken.
Anledningen till att aspirin ofta kombineras med efedrin och koffein är för att öka energiförbrukningen(sägs det, hurvida det faktiskt finns studier som bekräftar det vet jag inte) i syfte att uppnå ett kaloriunderskott för att gå ner i vikt.

Mekanismen som föreslås är att aspirinets blodförtunnande effekt ska ge synergieffekter med efedrinet och koffeinet.

Okej, men då hade jag ju delvis rätt, att det var blodförtunnande
Citera
2009-05-15, 20:09
Medlem
spela roll om du har tunt eller tjockt blod om du drar en för stor bomb/lina med nått raketbränsle som gör att du får den högre blodtryck och nån stackars ådra inte håller och spricker som rostiga rör på vintern

sen att ha en sån här tråd va nog det absolut bästa sättet att nojja sig själv och folk i omgivning, och klockan e 8 på fredan.. hur paraniod fönstertjackis gojan nojan kommer TS va på söndag morgon?
Citera
2009-05-15, 20:15
Medlem
Katarsiss avatar
Nja, anledningen till att blodet blir "tjockt" vid amfetaminbruk är ju vätskebrist - något som alkoholen snarare bidrar till än motverkar (även om blodet blir "tunnare)

Bättre med vatten än med alkohol i så fall, alltså.

Största risken med amfetamin är blödningar; att blodtrycket går upp så att någon åder smäller. Och då är lättflytande blod ingen fördel.

Pest eller kolera
Citera
2009-05-17, 05:43
Medlem
dr.zombees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katarsis
Nja, anledningen till att blodet blir "tjockt" vid amfetaminbruk är ju vätskebrist - något som alkoholen snarare bidrar till än motverkar (även om blodet blir "tunnare)

Bättre med vatten än med alkohol i så fall, alltså.

Största risken med amfetamin är blödningar; att blodtrycket går upp så att någon åder smäller. Och då är lättflytande blod ingen fördel.

Pest eller kolera

Punkt slut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in