2010-08-17, 01:22
Medlem
BandieraRossas avatar
Hur tänker de egentligen när de kallar sig afrosvenskar? Svenskar av afrikanskt ursprung? Låt oss starta en grupp för alla svenskar av europeiskt ursprung - eurosvenskarna. Vafan, varför inte asiatsvenskarnas riksförbund också, när vi ändå är igång.
Citera
2010-08-17, 02:27
Medlem
Meloveyoulongtimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BandieraRossa
Hur tänker de egentligen när de kallar sig afrosvenskar? Svenskar av afrikanskt ursprung? Låt oss starta en grupp för alla svenskar av europeiskt ursprung - eurosvenskarna. Vafan, varför inte asiatsvenskarnas riksförbund också, när vi ändå är igång.
Rasföreningar är förbehållet alla av icke vitt och europeiskt ursprung. Om vita vill identifiera sig med och umgås med sin egna sort är det automatiskt rasism.
Citera
2010-08-17, 10:23
Medlem
BandieraRossas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meloveyoulongtime
Rasföreningar är förbehållet alla av icke vitt och europeiskt ursprung. Om vita vill identifiera sig med och umgås med sin egna sort är det automatiskt rasism.

Det verkar troligt att det är någon form av rasförening för negrer, men det skulle också kunna syfta på begreppet afrikan som geografisk tillhörighet. Även icke-negrer bor ju på kontinenten Afrika, fast uppenbarligen rör det sig om en negerförening. Varför inte kalla den negersvenskars riksförbund, vilket vore ett mera passande namn?
Senast redigerad av BandieraRossa 2010-08-17 kl. 10:40.
Citera
2010-08-17, 10:27
Bannlyst
Jag är trött på afrosvenskar som hellre skyller på svenskar än erkänner det är afrosvenskar som med sitt eget BETEENDE skapar sina EGNA fördomar, inte vi svenskar!
Citera
2010-08-17, 12:08
Medlem
Med "afrosvenskar" avses Afrikaner, eller hur? Inte svenskar bosatta i Afrika? Hoppas jag uppfattat detta korrekt rätt.
Citera
2010-08-17, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lifswiljan
Med "afrosvenskar" avses Afrikaner, eller hur? Inte svenskar bosatta i Afrika? Hoppas jag uppfattat detta korrekt rätt.
"Afrosvensk" åsyftar uppenbart noggrer.
Citera
2010-08-17, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BandieraRossa
Det verkar troligt att det är någon form av rasförening för negrer, men det skulle också kunna syfta på begreppet afrikan som geografisk tillhörighet. Även icke-negrer bor ju på kontinenten Afrika, fast uppenbarligen rör det sig om en negerförening. Varför inte kalla den negersvenskars riksförbund, vilket vore ett mera passande namn?
Ja logiken som negrer och negerkramare basunerar ut är oftast så infernaliskt korkad att man häpnar.

Den vita befolkningen i Afrika är det inte många som bryr sig om. Dessa stackars satar anses ha den största skulden i "white guilt" och därför rapporterar inte media om när dessa blir mördade eller förföljda av sina aplika landsmän. Med andra ord, vita afrikaner kan dra åt helvette och negrer är en naturlig del av Sverige, kanske till och med lite mer värda än gemene svensk enligt vårt etablissemang. Vill man att ett samhälle ska gå under så fort som möjligt så behöver man en stor grupp "människor" som lever rövare/nigger.
Citera
2010-08-17, 15:09
Bannlyst
Finns inget som kallas för afro svensk, bara en äcklig somalier som förväxlar sig med afro amerikanerna.
Citera
2010-08-17, 15:44
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olaus Magnus
Således borde vi väl säga afrikansvenskar här i Svedala? Jag vill verkligen inte att de niggers och kaffers jag träffar, ska bli ledsna i grinögat om jag råkar titulera deras rastillhörighet fel.

De rasliga upplevelserna i vardagslivet är så nya för oss svenskar, så att vi håller fortfarande på att skaffa oss den begreppsbildning som ex.vis amerikanerna har.
När en neger kommer direkt från Afrika för att bygga sin hydda i Sverige, är han givetvis en blivande Afro-Svensk (förkortat från Afrikansk-Svensk).
Så småningom lär vi oss också att muslimerna inte endast är en religiös grupp, utan vi har att göra med fulblodsaraber; där det semitiska arvet i rasligt hänseende är det centrala.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in