2009-05-15, 14:24
Medlem
Carlsonns avatar
Ska lira lite poker med grabbarna ikväll och dom ska tydligen dricka bärs som vanligt men jag tänkte ta bilen och ta ett antal lättöl. Min fråga är hur många lättöl man kan dricka så man är körbar vid kvällens slut?
Skulle även va kul att veta hur många folköl man kan dricka så att man är körbar.

Är 1.87 lång och väger 75-80kg
Citera
2009-05-15, 14:31
Medlem
slabadans avatar
Ja det var ju en bra fråga, men jag tror den passar bättre i fysikdelen, eller möjligen medicin och hälsa. Vi tar och provar med fysik iaf så får vi se.

Juridik -> Fysik, matematik och teknologi.

/Mod
Citera
2009-05-15, 14:51
Medlem
Algot79s avatar
Det va ett jävla skickade på denna tråden

Jag säger så här; Det är meningslöst att dricka lättöl. Ska man dricka ska man göra det ordentligt

Barnsligt ??! Javisst men sån är jag hehe

Lovar att du klarar en kväll utan öl också. Lycka till på pokern !
Citera
2009-05-15, 14:52
Medlem
OmgHaxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Algot79
Det va ett jävla skickade på denna tråden

Jag säger så här; Det är meningslöst att dricka lättöl. Ska man dricka ska man göra det ordentligt

Barnsligt ??! Javisst men sån är jag hehe

Lovar att du klarar en kväll utan öl också. Lycka till på pokern !

Han kanske tycker att lättöl är gott?
Citera
2009-05-15, 15:17
Medlem
Carlsonns avatar
kände att jag fick ut mycket av detta inlägget

Ingen som kan ge ett seriöst svar till en som är sugen på öl och ska köra bil?
Citera
2009-05-15, 15:20
Medlem
Androass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlsonn
kände att jag fick ut mycket av detta inlägget

Ingen som kan ge ett seriöst svar till en som är sugen på öl och ska köra bil?
Äsch, hinka i dig bara, livet är kort. Kör du över nån är det ändå bara någon som förtjänar det.
Citera
2009-05-15, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlsonn
Ska lira lite poker med grabbarna ikväll och dom ska tydligen dricka bärs som vanligt men jag tänkte ta bilen och ta ett antal lättöl. Min fråga är hur många lättöl man kan dricka så man är körbar vid kvällens slut?
Skulle även va kul att veta hur många folköl man kan dricka så att man är körbar.

Är 1.87 lång och väger 75-80kg

Så länge du kan hålla dig på benen är det nog ingen fara, och om du inte kan hålla dig på benen så gör det inget heller för man sitter i bilen
Citera
2009-05-15, 16:04
Medlem
Carlsonns avatar
två till störtseriösa svar vart ska detta sluta?
Citera
2009-05-15, 16:31
Medlem
Sittmöbels avatar
Om polisen stoppar dig och du har druckit en lättöl så kan du fortfarande bli fälld för rattfylla. Jag skulle råda dig att dricka cola istället =). Eller helt enkelt dricka lite öl men sen sova över.
Citera
2009-05-15, 16:37
Medlem
Sunners avatar
Har inte lättöl i regel ~1% alkoholhalt? I sånt fall borde du ju kunna smälla i dig ett par 3-4 flaskor iallafall.
Men med tanke på hur smaklös lättöl brukar vara så undrar jag varför du inte dricker något godare istället, all lättöl jag någonsin har smakat får Pripps Blå att framstå som belgisk klosteröl i jämförelse
Citera
2009-05-15, 17:03
Medlem
monarpedens avatar
Om du nu måste dricka öl så kan du ju dricka alkoholfri öl
Citera
2009-05-15, 18:53
Medlem
lättöl innehåller ungefär mellan hälten och en tredjedel så mkt alkohol som vanlig bira. Tycker du att du kan köra på två starkbärs på en kväll, så vågar du pimpla en fem-sex lättisar. kroppen förbränner alkohol motsvarande en till två lättöl i timmen, lågt räknat, så sitter ni en sju-åtta timmar så kan du ju öka på dosen lite.

hast
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in