Ska lira lite poker med grabbarna ikväll och dom ska tydligen dricka bärs som vanligt men jag tänkte ta bilen och ta ett antal lättöl. Min fråga är hur många lättöl man kan dricka så man är körbar vid kvällens slut?
Skulle även va kul att veta hur många folköl man kan dricka så att man är körbar.
Ja det var ju en bra fråga, men jag tror den passar bättre i fysikdelen, eller möjligen medicin och hälsa. Vi tar och provar med fysik iaf så får vi se.
Ska lira lite poker med grabbarna ikväll och dom ska tydligen dricka bärs som vanligt men jag tänkte ta bilen och ta ett antal lättöl. Min fråga är hur många lättöl man kan dricka så man är körbar vid kvällens slut?
Skulle även va kul att veta hur många folköl man kan dricka så att man är körbar.
Är 1.87 lång och väger 75-80kg
Så länge du kan hålla dig på benen är det nog ingen fara, och om du inte kan hålla dig på benen så gör det inget heller för man sitter i bilen
Om polisen stoppar dig och du har druckit en lättöl så kan du fortfarande bli fälld för rattfylla. Jag skulle råda dig att dricka cola istället =). Eller helt enkelt dricka lite öl men sen sova över.
Har inte lättöl i regel ~1% alkoholhalt? I sånt fall borde du ju kunna smälla i dig ett par 3-4 flaskor iallafall.
Men med tanke på hur smaklös lättöl brukar vara så undrar jag varför du inte dricker något godare istället, all lättöl jag någonsin har smakat får Pripps Blå att framstå som belgisk klosteröl i jämförelse
lättöl innehåller ungefär mellan hälten och en tredjedel så mkt alkohol som vanlig bira. Tycker du att du kan köra på två starkbärs på en kväll, så vågar du pimpla en fem-sex lättisar. kroppen förbränner alkohol motsvarande en till två lättöl i timmen, lågt räknat, så sitter ni en sju-åtta timmar så kan du ju öka på dosen lite.