• 5
  • 6
2009-05-20, 16:46
Medlem
Deliras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korp
GUD, LIKSOM!!

You rang?
Citera
2009-05-20, 16:53
Medlem
Grisbrottarens avatar
Kör PathFinder, men har glömt bort varför.
Jag har levt nästan helt utan Finder så länge att jag inte minns vad den saknar, men dåförtiden var det listan till vänster och flikarna i fönstret som inte fanns, nu är det väl en hel del andra saker, som t. ex. drop stack.

Den enda gången jag kör Finder är när jag ska uppdatera PathFinder till en nyare version. Jag märker då att det blir konflikt mellan autenticera och ersätt äldre objekt, som man måste parera för genom att vänta tio sekunder.
Det händer aldrig i PF.
Citera
2009-05-20, 20:02
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korp
ok bra, du förstår inte behovet för du har det inte själv. Kan du kanske förstå att andra ser ett behov av en sådan funktion, vi är olika och gör saker på olika sätt och det finns ingen orsak till att inte ha den funktionen även om man nu klara sig utan den. Jag skulle klara mig utan en Macbook också, men jag vill gärna ha en.

Det är en banal liten grundläggande funktion som skulle göra massa människor glada, så jävla svårt kan det ju inte vara att ha en klipp, klistra funktion. Det förstör väl inte upplevelsen för någon annan och de som inte vill behöver ju inte använda den. GUD, LIKSOM!!

Nu är det så att tillvägagångssättet är rätt lika, nästan identiskt faktiskt. Istället för att klippa ut och sedan klistra in så drar du bara filen, alla andra moment är samma..
Citera
2009-05-21, 07:00
Medlem
Sgt John Keels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kadaba
* Ikonerna flyter inte bara runt - i finder kan man råka dra en ikon några millimeter åt nåt håll och sen är det bara fult. i PF är de liksom "fixerade". detta påminner lite om windows och är väl det enda microsoft gör bättre än apple, kan jag tycka..

Snap to grid (eller något av de övriga sorteringsalternativen) fungerar alldeles utmärkt i Finder också. Varför alla inte använder det överlägsna visningsläget Column view övergår dock mitt förstånd.

Underlättar flyttandet av filer mycket, och spring loaded folders gör att behovet av "klipp ut" försvinner. Att ha klipp ut över olika diskar är rent vansinne, och alltså onödigt.
Senast redigerad av Sgt John Keel 2009-05-21 kl. 07:04.
Citera
2009-05-21, 12:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt John Keel
Snap to grid (eller något av de övriga sorteringsalternativen) fungerar alldeles utmärkt i Finder också. Varför alla inte använder det överlägsna visningsläget Column view övergår dock mitt förstånd.

Underlättar flyttandet av filer mycket, och spring loaded folders gör att behovet av "klipp ut" försvinner. Att ha klipp ut över olika diskar är rent vansinne, och alltså onödigt.
+1
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in